صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۳۱ - ۰۴ مهر ۱۴۰۳

دربی ۱۰۴| اولین سکانس تقابل استقلال و پرسپولیس در فصل جدید/ دربی ۸ هزار نفره پایتخت ۳۰۰ کیلومتر دورتر از تهران!

تیم‌های استقلال و پرسپولیس حساس‌ترین بازی هفته ششم لیگ برتر را در اراک برگزار می‌کنند.
کد خبر : 933084

به گزارش خبرگزاری آنا، تیم‌های استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران ساعت ۱۹ امروز در ورزشگاه امام خمینی اراک و در مقابل دیدگان بیش از ۸ هزار تماشاگر، برگزارکننده دربی ۱۰۴ خود هستند. این بازی که سالها صد هزار تماشاگر داشته 300 کیلیومتر دورتر از تهران و در حضور 8 هزار نفر در اراک برگزار می شود.

استقلال

آبی پوشان پایتخت فصل را با قدرت آغاز نکردند. آنها یک بازی معوقه دارند و از ۴ بازی تنها ۵ امتیاز گرفته‌اند تا در رده نهم جدول جای بگیرند. اختلافات مدیریت و کادرفنی در این فصل هم تکرار شده و مالکیت هلدینگ خلیج فارس هم باعث نشده تا آبی‌پوشان شاهد یکدلی مدیریت و کادرفنی باشند. با این وجود استقلال که در فصل نقل و انتقالات خرید‌های خوبی داشته تیمی مرموز است که نمی‌توان قدرت آن را تخمین زد. آنها در لیگ نخبگان آسیا نمایش متفاوتی در قیاس با بازی‌های لیگ برتر ارائه کردند و قاطعانه برنده شدند، بنابراین احتمال آنکه امروز شاهد نمایش برتری از این تیم باشیم بسیار زیاد است و در اصلاح مشت جواد نکونام در چنین مسابقه‌ای باز می‌شود.

استقلال در بازی فردا روزبه چشمی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و مهرداد محمدی هم با وجود اینکه کمیته استیناف اعلام کرد اجازه دارد تا بازی کند، اما او به دلیل آنکه نیمی از مدت محرومیت خود را طی نکرده در بازی فردا غایب است و ناظر بازی هم این موضوع را در نشست خبری پیش از بازی به نماینده استقلال اعلام کرده است. جواد نکونام که هر دو دربی فصل قبل را برابر پرسپولیس با تساوی به پایان رساند در این دیدار هم اولویت را بر رعایت اصول تدافعی خواهد گذاشت. البته تیم او نسبت به فصل قبل عناصر تهاجمی بیشتری دارد ولی آمار گل‌های زده این تیم جالب توجه نبوده است. رامین رضاییان نقش پررنگی در گل‌های زده استقلال دارد و می‌تواند برابر تیم سابق خود بار دیگر مهره کلیدی آبی‌ها نام بگیرد.

پرسپولیس

سرخپوشان پایتخت عملکرد بهتری نسبت به رقیب سنتی داشته‌اند. آنها نیز یک بازی معوقه دارند ولی ۸ امتیازی هستند و در رده چهارم جای گرفته‌اند. مدافع عنوان قهرمانی همدلی مدیریت و کادرفنی را تجربه می‌کند و در هفته‌های اخیر روند رو به رشدی را پشت سر گذاشته است. فراموش نکنیم پرسپولیس در تک دیدار خود در لیگ نخبگان بازنده شد در حالی که از الاهلی عربستان در خاک این کشور بازی بهتری اراده کردند و در گلزنی موفق ظاهر نشدند. سرخ‌ها با وجود اینکه بیرانوند، اسماعیلی‌فر، عبدالکریم حسن و مهدی ترابی را از دست دادند ولی چهره‌هایی، چون گندوز، العملود، میلاد محمدی و احمدزاده جایگزین‌های خوبی بودند و البته نفراتی مانند علیپور، مهری و ژوائو هم از بازیکنان مهمی است که جذب شده‌اند.  

خوان کارلوس گاریدو که انتقاد زیادی به مدیریت باشگاه می‌شد که پست سرمربیگری تیم را به او سپرده است، با نتایجی که گرفته و نمایشی که پرسپولیس ارائه می‌کند به مهره‌ای مورد اعتماد هواداران مبدل شده است. سرمربی اسپانیایی در بازی فردا مرتضی پورعلی گنجی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و سعید صادقی را به دلیل انضباطی از حضور در این بازی کنار گذاشته، ضمن اینکه اوستون اورونوف را هم در اختیار ندارد چرا که این بازیکن به دلیل مصدومیت در تمرینات اخیر تیم غایب بوده است. با وجود غایبانی که گاریدو دارد، اما او برای آنکه تیمش را در کورس قهرمانی نگه دارد به دنبال آن خواهد بود تا برنده دربی شود و بیش از پیش نزد هواداران پرسپولیس محبوب شود.  

دو تیم تا به حال ۱۰۳ بار رودرروی هم قرار گرفته‌اند که پرسپولیس ۲۷ مرتبه و استقلال ۲۶ بار برنده شده‌اند و ۵۰ مرتبه هم به تساوی رسیده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر