صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر کشاورزی:

تاسیس گلخانه‌های ارزان قیمت را ترویج خواهیم داد/ آبیاری اراضی هوشمند می‌شود

وزیر کشاورزی با بیان اینکه مردم با هر شرایط مالی می‌توانند در حوزه گلخانه کارآفرینی کنند، گفت: تخصیص منابع بانکی وتاسیس گلخانه‌های ارزان قیمت را ترویج خواهیم دهیم.
کد خبر : 933082

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، غلام رضا نوری غزلجه در جمع خبرنگاران در رابطه با تولیداتی بخش‌های مختلف کشاورزی، گفت: امروز با اطمینان می‌توانم بگویم تمام نیاز‌های کشور در حوزه ساخت گلخانه‌ها و تجهیزات اراضی از قبیل سیستم نوین آبیاری هوشمند را در داخل کشور تولید می‌کنیم، که باعث افتخار ملت ایران شده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران ظرفیت و توانمندی صادرات تجهیزات کشاورزی را به دنیا دارد.

کشت و آبیاری به روش نوین

نوری با اشاره به محدودیت آب و خاک در کشور، گفت: ضرورت مصرف بهینه آب و توسعه کشت‌های متراکم باعث می‌شود کشت‌های گلخانه ای، کشت‌های متراکم و همچنین روش‌های آبیاری اصلاح و به روش نوین، ترجیحا هوشمند از برنامه‌های مهم و در دست پیگیری است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به برگزاری نمایشگاه بین المللی آیفارم، تولید کنندگان توانستند اعلام کنند که تمام ملزومات و تجهیزات مورد نیاز صنعت کشاورزی در داخل ایران تولید و حتی این تجهیزات را به کشور‌های دیگر صادرات شود که این موضوع باعث هم افزایی همه بخش‌ها و حمایت همه جانبه و البته تامین منابع مالی بیشتر در اختیار تولید کنندگان حوزه کشاورزی می‌شود.

وی اظهار کرد: در نمایشگاه امسال به وضوح پیشرفت چشمگیری در حوزه بیوتکنولوژی، تولید نهال، کشت نوین، سیستم‌های نوین آبیاری و گلخانه دیده می‌شود که باعث سربلندی کشورشده است.

تاسیس گلخانه های ارزان

نوری در پاسخ به اینکه مجوز برای تاسیس گلخانه به مردم داده می‌شود، گفت:قصد داریم تخصیص منابع بانکی و تاسیس گلخانه‌های ارزان قیمت را ترویج خواهیم داد تا افراد با شرایط مالی نامناسب نیز بتوانند به راحتی در زمینه تاسیس گلخانه اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر