صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۱ - ۰۳ مهر ۱۴۰۳
بعد از دیدار با پزشکیان؛

رئیس شورای اروپا اتهام‌ها علیه تهران را تکرار کرد

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا بعد از دیداری که با رئیس‌جمهور ایران داشت، در پیامی توئیتری، روال معمول مبنی بر اتهام‌زنی علیه تهران را در پیش گرفت.
کد خبر : 933005

به گزارش خبرگزاری آنا، ژان میشل رئیس شورای اروپا بعد از دیداری که با مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران داشت، با انتشار پیامی در شبکه ایکس، اتهام‌های غرب علیه تهران را تکرار کرد.

به‌رغم تأکید پزشکیان مبنی بر اینکه تهران هیچ موشک بالستیکی به روسیه نداده است، میشل مدعی شد: در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، (در دیدار با رئیس‌جمهور ایران) بر دغدغه‌های اتحادیه اروپا شامل تحویل سلاح به روسیه، ثبات‌زدایی از منطقه به‌واسطه نیرو‌های نیابتی، شهروندان اروپایی بازداشت‌شده، برنامه هسته‌ای و وضعیت حقوق بشر تأکید کردم. همچنین بر اهمیت تعامل و گفتگو برای پرهیز از تنش هم پافشاری کردم.

این در حالی است که پزشکیان با تأکید بر اینکه ایران در جنگ میان روسیه و اوکراین نیز صرفاً به دنبال توقف درگیری‌ها و برقراری صلح است، گفته بود: درزمینهٔ هسته‌ای نیز جمهوری اسلامی ایران اراده خود را برای حل مسئله نشان داده و امروز نیز آماده مذاکره و تلاش برای حل مسئله هستیم. ایران به‌هیچ‌وجه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیست و از هر اقدامی در راستای ایجاد و تقویت صلح و امنیت در منطقه و جهان استقبال و حمایت می‌کند.

پزشکیان در بخش دیگری از سخنانش تداوم و تشدید جنایات رژیم صهیونیستی را جدی‌ترین نگرانی امروز منطقه و جهان برشمرده و گفته بود: درحالی‌که بنده با شعار وفاق و همدلی و تعامل با جهان مورد اقبال مردم ایران قرار گرفتم و به ریاست جمهوری رسیدم، رژیم صهیونیستی تلاش کرد با ترور مهمان عزیز ما «شهید هنیه» در روز تحلیف بنده، جمهوری اسلامی ایران را به معرکه جنگ بکشاند.

انتهای پیام/

ارسال نظر