صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ضرورت بکارگیری نخبگان و پژوهشگران در نمایشگاه های تخصصی کشاورزی

مدیر عامل نمایشگاه شهر آفتاب گفت:استفاده از مراکز علمی و دانشگاهی برای ورود نیرو‌ها و کشاورزان جوان و نخبه به بخش نمایشگاه کشاورزی کشور یکی از راهکار‌های حل مشکلات و گام موثر در تحقق اهداف توسعه‌ای بخش کشاورزی کشور است.
کد خبر : 932995

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، عباس تقدسی نژاد امروز  در هفتمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی آیفارم، گفت:  خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی، مدیریت آب و سایر موارد از نکاتی است که کشور‌ها در راستای امنیت غذایی در نظر دارند.

تقدسی نژاد گفت: بابرگزاری چنین نمایشگاه ها باید پیام رسان این باشیم که نمایشگاه مکانی برای حل مشکلات و ایجاد راهکار برای بخش‌های مهم اقتصادی است.

به گفته مدیر عامل نمایشگاه شهر آفتاب؛ نمایشگاه‌ها نبایدشاهد برگزاری  سلسله برنامه‌های تکراری باشد؛ بلکه با استفاده از نتایج پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه های مختلف به ویژه صنعت مرتبط با امنیت غذایی می توانیم راه را برای گذر از بحران ها هموار کنیم.

تقدسیان با اشاره به اینکه در حال حاضر سن کشاورزان بالارفته است در حالی که در سال ۸۹ سن متوسط کشاورزان ۴۰ سال بوده ودر سال ۹۲ این سن متوسط کشاورزان به بیشتر ۴۰ سال رسیده است؛ گفت: این نشان می‌دهد که بخش‌های مهم پژوهشی و آموزشی در بخش کشاورزی باید بیش از شرایط فعلی در راستای تحقق اهداف توسعه‌ای کشاورزی فعال‌تر شود.

وی گفت: استفاده از مراکز علمی و دانشگاهی برای ورود نیرو‌ها و کشاورزان جوان به بخش نمایشگاه کشاورزی کشور یکی از راهکار‌های حل مشکلات و گام موثر در تحقق اهداف توسعه‌ای بخش کشاورزی کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظر