صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۷ - ۰۴ مهر ۱۴۰۳

آزمون: برای به روز شدن و علمی تر شدن نیازمند مربی تمرین دهنده خارجی هستیم/ درخواست چند بازی تدارکاتی خوب را داده‌ام

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان گفت: برای به روز شدن و با علم روز دنیا پیش رفتن نیازمند حضور یک مربی تمرین دهنده خارجی خوب و قوی هستیم.
کد خبر : 932955

مریم آزمون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری آنا در مورد شرایط تیم ملی بانوان اظهار کرد: بعد از اینکه لیگ فوتبال در سال 1403 تمام شد جلسه ای با گلاره ناظمی مسئول برگزاری مسابقات لیگ بانوان برگزار کردیم و با همدیگر با توجه به مسابقاتی که در پیش داریم،  یک برنامه کامل و جامع برای تیم ملی برنامه ریزی کردیم. اردوهای تیم ملی و آسیایی که خاتون بم قرار بود برود هم لحاظ کردیم.

وی افزود: در سال جاری مسابقات رسمی نداریم و برنامه ریزی تیم ملی برای فیفادی است و امیدوارم فرصت مناسبی باشد تا تیم خوبی راهی مسابقات مقدماتی کنیم. برنامه های تیم ملی را به قبل و بعد از مسابقات لیگ تقسیم بندی کردیم. در ماه اخیر اردوهای منظمی با حضور بازیکنانی که کمتر فرصت حضور در تیم ملی را داشتند برگزار کردیم. سال گذشته توانستیم همه بازی های لیگ را ببینیم. بازیکنان خوب را شناسایی کردیم. در این اردوهای اخیر در خدمت این بازیکنان کشف شده بودیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان تاکید کرد: لیگ برتر و لیگ یک پارسال به طور منظم برگزار شد و بازیکنان خوبی هم شناسایی کردیم. تعدادی از بازیکنان ملی پوش جوانان هم که در کافا نتایج خوبی داشتند در اردوهای ما حضور داشتند. بازیکنان تیم خاتون بم را در اردوهای اخیر نداشتیم. باید به تیم خاتون بم بابت حضور در مرحله نهایی مسابقات تبریک بگویم. نتایج آنها می تواند کمک زیادی به چشم انداز فوتبال بانوان کند.

آزمون تصریح کرد: در خاورمیانه ما لیگ منظمی داریم و یکسری از باشگاه ها عملکرد قوی دارند. خوشحالیم که در تیمداری آقایان هم بحثی باز شده تا در بخش بانوان هم تیمداری کنند. این می تواند به لحاظ کیفی و فنی به فوتبال بانوان کمک کند. ما استعدادهای زیادی داریم و در مجموع این تصمیمات می تواند به فوتبال ملی بانوان کمک کند.در برنامه امسال تشخیص دادیم با مربیان لیگ جلساتی داشته باشیم تا آنها از فلسفه برنامه تیم ملی آگاه شوند. نیاز داریم بازیکنان ملی پوش در باشگاه ها رشد پیدا کنند. با توجه به نیازهای تیم ملی این بازیکنان به اردوها دعوت می شوند.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان تاکید کرد: تیم های طرز اول دنیا در فوتبال بانوان در آسیا حضور دارند. فینال زیر 20 سال جهان بین دو تیم آسیایی برگزار شد و این کار ما را سخت و مسئولیت را دوچندان می کند. در ادامه راه چیزی که می تواند به رشد فوتبال زنان کمک کند بازی های تدارکاتی قوی در فیفادی است. برنامه خود را به فدراسیون ارائه کردیم و پیش بینی کردیم در فیفادیها حضور پررنگ داشته باشیم. با برنامه ریزی با تیم های خوب مسابقه دهیم خارج از اینکه هر نتیجه ای به دست می آید این بازی های می تواند به سطح تیم ملی کمک کند. بازیکنان چون در لیگ آماده هستند این مسابقات تدارکاتی می تواند کمک کند تا از این آمادگی استفاده کنیم تا در ساختار تیمی خود برای حضور در تورنمنت ها آماده شویم. می خواهیم بچه ها در دفاع و حمله با فسلفه تاکتیکی تیم ملی بهتر آشنا شوند.

آزمون در پاسخ به این سوال که برای ارتقای فنی تیم ملی چه برنامه دیگری دارد، گفت: برنامه دیگری که به فدراسیون دادیم جذب یک مربی تمرین دهنده قوی و آشنا به علم روز دنیا است. فوتبال ما چون رو به پیشرفت است اما برای ارتقای سطح کیفی و کمی در قسمت های مختلف مثل طراحی تمرین، بدنسازی و حتی گلری نیاز به آموزش و به روز شدن داریم.ما در قسمت پرورش بازیکن و مربی نیازمند به آموزش و به روز شدن داریم تا با علم فوتبال دنیا پیش برویم. حضور مربی خارجی شرایط این را دارد که در هر رده ای حضور داشته باشد. همچنین در بخش کلاس های بازاموزی برای مربیان ایرانی مفید باشد. تجربه مربیانی که در جام جهانی و یا آسیا حضور داشتند و همراه شدن با مربیان لیگ ما می تواند آینده روشنی رقم بزند. ما  صحبت های لازم را با رئیس فدراسیون داشتیم و او هم موافق بود. ارزیابی ها در حال انجام شدن است و امیدواریم مصوبه بگیریم تا در آینده مربی خوب خارجی هم به ایران بیاید.

وی افزود: ایران در چند وقت اخیر رویه رو به رشدی داشته است. هم در سطح باشگاهی و هم ملی در رده های مختلف خوب کار کرده ایم. تیم ملی نوجوانان ما در رنکینگ 12 و جوانان در رنکینگ دهم قرار دارند. تیم ملی بزرگسالان هم شرایط خوبی دارد. در رفت و برگشت میانمار را با یک بازی خوب انجام دادیم. 24 رده این تیم از ما بالاتر بود اما کسی انتظار نداشت این طور بازی کنیم اما نقطه عطفی در تاریخ فوتبال بانوان ایران است که توانستیم به مرحله بعدی صعود کنیم. مقابل استرالیا هم خوب بازی کردیم. با چین تایپه مساوی کردیم و نتایج مشخص است، در سال های گذشته آمار مشخص است چه نتایجی گرفتیم. حتی مقابل فیلیپین با توجه به مستنداتی که وجود دارد می توانستیم به برد برسیم که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

آزمون خاطر نشان کرد: در ادامه راه با داشتن سبک فلسفه برای تیم ملی و به روز کردن مربیان داخلی در کنار مربیان خارجی باید بتوانیم با برنامه ریزی های بهتر اتفاقات خوبی رقم بخورد. ما نباید از سایر کشورها عقب بمانیم. از همه ممنونم که فوتبال زنان را پوشش می دهند و اخبار فوتبال بانوان به خوبی رسانه ای می شود. ممهمترین چیز برای همه زحمتکشان این رشته دیده شدن است تا در آینده بتوانیم پوشش خبری و رسانه ای و تصویری خوبی برای فوتبال زنان داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر