صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۰۲ - ۰۲ مهر ۱۴۰۳
سرپرست دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان:

دانشگاه باید در حوزه وحدت اسلامی فعالیت علمی و نوآوری داشته باشد

نرماشیری گفت: دانشگاه به عنوان یک ارگان علمی و پژوهشی و یکی از ارکان اصلی جامعه در تولید علم، خلاقیت و نوآوری می‌تواند فعالیت‌های ارزشمندی در حوزه وحدت اسلامی داشته باشد.
کد خبر : 932927

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زاهدان، نخستین نشست هم‌اندیشی تقریب مذاهب اسلامی از ویژه برنامه‌های هفته وحدت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل برگزار شد.

کامبیز نرماشیری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و واحد زاهدان در این مراسم با تبریک آغاز هفته دفاع مقدس و هفته وحدت گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بهترین دانشگاه در موضوع تقریب مذاهب اسلامی عمل کرده است، نخستین دفتر تقریب مذاهب اسلامی در استان سیستان و بلوچستان، آبان ۱۳۹۸ با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد زاهدان راه‌اندازی شد که از اهداف اصلی و اساسی این دفتر تقویت نقاط اشتراک و برقراری و استمرار تعاملات در میان مذاهب اسلامی در استان است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص وحدت اسلامی و اهمیت این موضوع در استان سیستان و بلوچستان با توجه به اینکه این استان پایتخت وحدت اسلامی نامگذاری شده است، عنوان کرد: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هم بیان فرمودند در حال حاضر ما نیازمند تشکیل امّت اسلامی هستیم و تشکیل این امت اسلامی از دیدگاه مقام عظمای ولایت به وسیله ایجاد انگیزه توسط خواص تقویت خواهد شد، رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود، دانشگاهیان را به عنوان بخشی از خواص برشمردند و این یعنی یک وظیفه مهم و خطیر برای جامعه دانشگاهی کشور.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: مقام معظم رهبری در بیانات ارزشمندشان به نقش خواص در اثربخشی کارآمد بر ملت‌ها اشاره کرده و فرمودند «ملّتها که بیدار شدند، ملّتها که علاقه‌مند شدند، دولت‌ها ناچار می‌شوند در آن جهت حرکت بکنند. خواص می‌توانند این کار را انجام بدهند»

این مسئول دانشگاهی تاکید کرد: دانشگاه به عنوان یک ارگان علمی و پژوهشی و به عنوان یکی از ارکان اصلی جامعه در تولید علم، خلاقیت و نوآوری می‌تواند فعالیت‌های ارزشمندی در حوزه وحدت اسلامی داشته باشد به عنوان مثال برگزاری چنین نشست‌های علمی، تخصصی و هم‌اندیشی فرصتی مناسب برای مباحثه و تبادل نظر است.

در این نشست هم‌اندیشی درباره موضوع وحدت اسلامی و راهکار‌های عملیاتی در خصوص تقویت وحدت بحث و تبادل نظر انجام شد.

در حاشیه برگزاری نشست هم‌اندیشی تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل، کامبیز نرماشیری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و هیئت همراه از نمایشگاه هفته دفاع مقدس در واحد زابل بازدید کردند و در ادامه با رئیس دانشگاه زابل دیدار و درباره زمینه‌های مشترک همکاری‌های متقابل گفت‌وگو و تبادل نظر انجام شد.

از دیگر برنامه‌های سفر یکروزه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان به شهرستان زابل غبارروبی و تجدید میثاق با شهدای گمنام واحد زابل و دیدار با خانواده شهید حبیب هرمززایی بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر