صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نریمانی راد:

کرسی‌های آزاد اندیشی می‌تواند در راستای سیاست‌های کلان کشور اثرگذار باشد

برگزاری اولین جلسه هماهنگی کمیته اجرایی مرحله کشوری رویداد کرسی‌های آزاد اندیشی دانشجویی در واحد تهران مرکزی برگزار شد
کد خبر : 932884

به گزارش آنا، «محمد نریمانی راد» در اولین جلسه هماهنگی کمیته اجرایی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان کرسی‌های آزاد اندیشی در واحد‌های دانشگاه آزاد به ویژه واحد‌های تهران مرکزی و تهران غرب، گفت: کرسی‌های آزاداندیشی باید منتج به نظریه‌های کاربردی و اثرگذار در کشور باشد.

اولین جلسه هماهنگی کمیته اجرایی مرحله کشوری رویداد کرسی‌های آزاد اندیشی دانشجویی با حضور حمید مهدیون، مدیر کل فرهنگی، اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، محمد نریمانی راد سرپرست واحد تهران مرکزی، یعقوب زراعت کیش سرپرست واحد تهران غرب، علیرضا لادن مقدم رئیس واحد یادگار امام (ره) و جمعی از اعضا کمیته اجرایی رویداد به میزبانی واحد تهران مرکزی برگزار شد.

وی با تاسی به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه، کرسی‌های آزاد اندیشی می‌تواند یک جریان سیال فکری، بسیار با ارزشی را در جامعه به راه بیندازد، تصریح کرد: اجرای کرسی‌های آزاد اندیشی توسط دانشگاه‌ها و مراکز علمی می‌تواند در راستای سیاست‌های کلان کشور اثرگذار باشد و همچنین فرصت بسیار باارزش و محفلی برای گفت‌وگوی آزادانه حول موضوعات مختلف برای دانشجویان است.

سید‌حمید مهدیون، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه با بیان اینکه تا نیمه خرداد ماه مرحله مجازی کشوری کرسی‌های آزاداندیشی به پایان رسید، گفت: ما امسال کرسی‌ها را در ۶ محور فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، هنر و معماری و محور سلامت برگزار کردیم و تیم‌های مختلف در آن با یکدیگر رقابت کردند. پس از مرحله مجازی کشوری، از هر محور، ۱۶ تیم به مرحله حضوری کشور راه یافتند که مجموعا ۹۶ تیم به این مرحله رسیدند.

مهدیون در این جلسه خبر داد:  ۲۰ مهر؛ آغاز دوره نهایی رویداد سراسری کرسی‌ها است.

وی گفت: جلسه‌ای در شورای سیاستگذاری کرسی‌های آزاداندیشی با حضور مسئولان دانشگاه آزاد ازجمله معاون فرهنگی دانشجویی و بنده و معاونان فرهنگی وزارتین علوم و بهداشت تشکیل شد و در آن قرار شد با توجه به اینکه کرسی‌ها هم محل ترویج فرهنگ آزاداندیشی و گفتگو باشد، به جای اینکه مرحله حضوری کشوری در تابستان برگزار شود، این مرحله به پایان مهر ماه موکول شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد افزود: هدف‌مان از این کار آن بود که دانشگاه‌ها باز شود و برنامه با حضور دانشجویان برگزار شود. درواقع این کار باعث ترویج فرهنگ آزاد‌اندیشی و فرهنگ گفتگو خواهد شد و بهتر بتوانیم فضای کرسی‌ها را ترویج و برای مخاطبان ترسیم کنیم. درنهایت با مصوبه شورای سیاست‌گذاری قرار شد کرسی آزاد‌اندیشی با میزبانی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی و واحد یادگار امام در ۲۰ الی ۳۰ مهرماه برگزار شود.

در بخش دیگر این جلسه، حاضرین به ارائه پیشنهادات و نظرات خود در راستای هر چه باشکوهتر برگزار کردن کرسی‌ها پرداختند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر