صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۱ - ۰۲ مهر ۱۴۰۳

همایش درس‌آموخته‌های کرونا برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) از برگزاری همایش درس‌آموخته‌های کرونا خبر داد.
کد خبر : 932858

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری آنا،حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در نشست خبری همایش درس آموخته‌های کرونا که امروز در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله برگزار شد اظهار کرد: زمانی که کرونا پدیدار شد بک شگفتی خاصی با خود آورد. رفتار ویروس کرونا یک رفتاری بود که التهاب در بدن ایجاد می‌کرد به همین دلیل بود که جامعه پزشکی غافل گیر شد.

وی ادامه داد: در روز‌های اول حتی برای زدن ماسک هم اختلاف نظر وجود داشت. جامعه پزشکی تا این حد نسبت به رفتار ویروس کرونا بی اطلاع بودند. به مرور اطلاعات بیشتر شد تا جایی که مراکز داخلی آغاز به تولید واکسن کردند؛ که یکی از همین مراکز دانشگاه بقیه الله بود که واکسن نورا را تولید کرد.


ابوالقاسمی افزود: بیمارستان بقیه‌الله تا ۱۰۰درصد توانایی خود را در اختیار بیماران کرونایی قرار داد. ما پروژه پلاسما درمانی را پس از چینی‌ها انجام داده و نتایج خوبی هم گرفتیم. همچنین تحقیقات خوبی در زمینه دارو در این دانشگاه انجام شد که حدود ۸۰۰مقاله در این زمینه مختص دانشگاه بقیه‌الله بود.

رئیس دانشگاه بقیه الله تصریح کرد: پس از اتمام کرونا دانشگاه تصمیم گرفت پیش قدم شود و کنگره‌ای را در رابطه با آموخته‌های کرونا برگزار کند. تعداد افرادی که در این کنگره ثبت نام کرده‌اند بسیار زیاد است و انشالله پیشکسوتان و مقامات زیادی در این کنگره حضور خواهند داشت.

وی گفت: این کنگره در روز پنج شنبه و جمعه همین هفته برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله گفت: واکسن نورا را حدود یک میلیون نفر در سراسر کشور تزریق کردند و نتایج خوبی هم داشت. اما از انجایی که جز آخرین واکسن‌های تولید شده بود تقریبا کرونا در ان زمان فروکش کرده بود.

وی به پلاسما درمانی برای درمان بیماری کرونا اشاره کرد و تاکید کرد: ما زمانی پلاسما درمانی را آغاز کردیم که تقریبا هیچ کس آن را نمی‌شناخت. ما تحقیقاتی انجام دادیم و متوجه شدیم که پلاسما درمانی می‌تواند در درمان کرونا اثر مثبتی داشته باشد. جواب دادن پلاسما به دو عامل بستگی دارد اول این که باید زودتر درمان پلاسمایی آغاز شود و باید پلاسمایی انتخاب شوند که تیتر بالایی دارد که این تجربه بعد‌ها به کمک ما آمد.

غلامرضا فرنوش دبیر اجرایی کنگره در ادامه این نشست اظهار کرد: در این همایش فقط جنبه سلامت نخواهیم داشت و کرونا را از جنبه سیاست، رسانه و فرهنگ مورد بررسی قرار خواهیم داد. همه مقالات ارسال شده به زبان انگلیسی دریافت شده است.

وی ادامه داد: در این همایش جشنواره فرهنگی هنری نیز برگزار خواهد شد که بیش از ۱۵۰۰اثر به این بخش ارسال شده است. دبیر اجرایی این همایش ادامه داد: قرار است تصاویر ۳۵۰شهید در این همایش به نمایش گذاشته شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا
ارسال نظر