صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۹ - ۰۲ مهر ۱۴۰۳
در روز همایش ملی نخبگان؛

حضور گزیده نخبگان سراسر کشور در تهران/روز نخبگان جشن گرفته می‌شود

همایش ملی نخبگان با حضور 600 نخبه سراسر کشور طی دو روز برگزار می‌شود و قرار است طی برنامه ای از مراکز علمی و فناوری بازدید کنند.
کد خبر : 932826

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رسول محمدقلی دبیر چهاردهمین همایش ملی نخبگان و رئیس بنیاد نخبگان در امور مستعدان و آینده سازان امروز در نشستی خبری درباره این همایش سخنرانی کرد‌.

محمدقلی با بیان اینکه همایش ملی نخبگان در روزهای دهم و یازدهم مهرماه برگزار خواهد شد، گفت: دهم مهرماه، زادروز شهید چمران است که در تقویم به عنوان روز نخبگان نام‌گذاری شده است؛ بنابراین این همایش طی دو روز که در یکی از روزهای آن مصادف با روز نخبگان است برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این همایش در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود، گفت: دهم مهرماه نخبگان با رئیس جمهور و در یازدهم مهرماه، نخبگان با مقام معظم رهبری دیدار خواهند داشت. هدف این همایش شناسایی و معرفی نخبگان و همچنین دیدار آنان با مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور است.

وی با اشاره برنامه های روز دهم مهر ماه گفت: رئیس جمهور در این روز سخنرانی می کند و به 5 تا 7 نفر از جوانان نخبه فرصت داده می‌شود تا نظرات و مسائل خود را مطرح کنند.

محمدقلی با تاکید بر اینکه روز یازدهم نیز نخبگان از بیانات مقام معظم رهبری، بهره‌مند می‌شوند، گفت: گزارش کاملی از وضعیت و دغدغه‌های نخبگان در این همایش ارائه خواهد شد و مواردی که نخبگان مطرح می‌کنند، توسط مقام معظم رهبری یا رئیس‌جمهور به عنوان راهنمایی برای دستگاه‌های مرتبط با جامعه نخبگان مورد توجه قرار می‌گیرد.

4هزار نخبه متقاضی حضور در همایش نخبگان

وی تصریح کرد: امسال بیش از 4 هزار نفر متقاضی حضور در همایش  نخبگان بودند که از میان 600 نفر بر اساس شاخص هایی گزینش شدند تا در این همایش ملی حضور بیابند. 200 نخبه بانو و 400 نخبه آقا در این همایش حضور دارند.

محمدقلی با تاکید بر اینکه این همایش با شعار حکمرانی دانش‌بنیان برگزار خواهد شد، گفت: قرار است این نخبگان از مراکز علمی و فناورانه بازدید کنند.

دبیر چهاردهمین همایش ملی نخبگان با بیان اینکه اهمیت این همایش به دلیل حضور مقامات عالی‌رتبه کشور است، بیان کرد: نخبگان از سراسر کشور در حوزه‌های مختلف ادبی، هنری، علوم انسانی و سایر زمینه‌ها  در این همایش حضور می یابند. همچنین وزرای علوم، بهداشت و سایر مسئولان کشوری نیز در همایش حضور خواهند داشت. 

انتهای پیام/

ارسال نظر