صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۶ - ۰۲ مهر ۱۴۰۳
رئیس دانشگاه آزاد گیلان:

حرکت دانشگاه آزاد به سوی مهارت‌محوری جدی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه حرکت دانشگاه آزاد اسلامی به سوی مهارت‌محوری جدی است، تأکید کرد: باید از آموزش حافظه‌محور به سوی آموزش مهارت‌محور حرکت کنیم.
کد خبر : 932785

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، آیین تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، نماینده عالی دولت در لنگرود، جمعی از مدیران استانی و شهرستان لنگرود، استادان و کارکنان در سالن اجتماعات واحد لنگرود برگزار و محمد خوشحال رودپشتی به‌عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود معرفی و از تلاش‌های حسین صفری قدردانی شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این آیین گفت: هفته دفاع مقدس، یادآور خون‌های گرانقدر و مقدسی است که در پای شجره طیبه انقلاب اسلامی ریخته شد و شهرستان لنگرود زادگاه سرداران و مدافعان حرمی است که با نثارخون پاکشان، امنیت امروز ما را تضمین کردند و باید در هفته دفاع مقدس یاد این شهدا گرامی داشته شود.

{$sepehr_key_2116}

مجتبی ملکی چوبری اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بعد از چهار دهه فعالیت آموزشی، تبدیل به شجره طیبه‌ای شده و این شجره طیبه بزرگ امروز تبدیل به بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان شده، دانشگاهی که مولود انقلاب اسلامی است و ۷۰۰ کارمند و ۷۰۰ هیئت علمی در استان گیلان در این دانشگاه مشغول خدمت‌رسانی به جامعه فرهیخته استان گیلان است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۰ از سند تحول و تعالی دانشگاه رونمایی کرد و یکی از بند‌ها و الزامات این سند اجرایی شدن دانشگاه است و در این سند مقرر شده که دانشگاه آزاد اسلامی باید متناسب با دانشگاه‌های نسل ۳ و ۴ حرکت کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه حرکت دانشگاه آزاد اسلامی به سوی مهارت‌محوری جدی است، تأکید کرد: باید از آموزش حافظه‌محور به سوی آموزش مهارت‌محور حرکت کنیم و برای خانواده‌ها نیز بسیار مهم است که دانشجویان و فرزندانشان علاوه بر درس خواندن در دانشگاه، مهارتی را هم بیاموزند و این نخستین خیزش در دانشگاه است که دانشگاه آزاد اسلامی لنگرود به‌عنوان قطبی در شرق گیلان نشو و نما می‌کند و می‌تواند با موفقیت به سوی مهارت‌محوری حرکت کند.

رئیس کانون بسیج استادان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در ادامه توضیح داد: پژوهش در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی امری جدانشدنی است و دانشگاه‌ها بر پایه پژوهش شکل یافته‌اند، اما باید بتوانیم پژوهش‌های تکلیفی خود را به سمت پژوهش‌های حل مسئله حرکت دهیم و در این باره اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی همواره و در حال حاضر در رفع مشکلات استان گیلان کمک حال دولت هستند.

ملکی چوبری خاطرنشان کرد: استان گیلان کمترین نرخ در زاد و ولد را دارد و در سند تحول دانشگاه به‌عنوان سومین مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی باید به سمت فعالیت‌های اقتصادی حرکت کنیم؛ در عین حال سیاست ما در فعالیت‌های فرهنگی تغییر کرده و باید از سمت ناکارآمدی فرهنگی به سوی کارآمدی فرهنگی دانشگاه پیش برویم و با برنامه‌ریزی مناسب جوان اسلامی کارآمد را تربیت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر