صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۶ - ۰۲ مهر ۱۴۰۳
رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان غربی:

دانش‌آموزان در کنار تحصیل مهارت‌آموزی را مورد توجه قرار دهند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی اظهار کرد: دانش‌آموزان مدارس سما در کنار علم‌آموزی و تحصیل، مهارت‌آموزی را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف برای تربیت دانش‌آموزانی متخصص و کارآمد، مورد توجه قرار دهند.
کد خبر : 932764

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا ولیلو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدارس سمای واحد ارومیه اظهار کرد: مقارن شدن آغاز سال تحصیلی با هفته شکوهمند«دفاع مقدس» تقارنی نیکوست که فضای مدارس و دانشگاه‌ها را به یاد و خاطره شهیدان والامقام، متبرک ساخته است.

وی هفته دفاع مقدس را یادآور و نماد مقاومت، پایداری، ایثار، رشادت و پیروزی ملت ایران در دفاع از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و حراست از خاک پاک ایران دانست و عنوان کرد: حضور حماسی ملت در دفاع از وطن، نشان از اوج وحدت حول محور ولایت‌فقیه، رهبری و امامت امت بود که به دفاعی جانانه در مقابل تجاوز دشمن و نماد عظیم غرور و افتخار ملی بدل شد که امروز جایگاه ایران اسلامی را در منطقه و جهان تثبیت کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: اول مهرماه بهار علم و دانش است، ماه مهر نه تنها آغاز یک فصل جدید از یادگیری و تحصیل برای میلیون‌ها دانش‌آموز بوده؛ بلکه نمادی از شوق و هیجان برای ورود به دنیای جدید علم و دانش است که فرصتی فراهم می‌آورد تا دانش‌آموزان با اهداف والا به سمت پیشرفت حرکت کنند.

ولیلو نقش خانواده در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان به‌عنوان اولین و مهم‌ترین محیط تربیتی را نقشی بنیادین و دارای اهمیت دانست و افزود: والدین با ایجاد محیط حمایتی در خانه، تشویق و ترغیب دانش‌آموز به یادگیری و همچنین نظارت بر روند تحصیلی فرزندان، می‌توانند تأثیر بسزایی بر پیشرفت و موفقیت تحصیلی آنها داشته باشند.

وی با بیان اهمیت تعامل سازنده والدین با مسئولان مدارس مطرح کرد: معلمان و مسئولان مدارس سما با فراهم آوردن محیطی شاد، آرام و معنوی، دانش‌آموزان را به‌عنوان نسل برتر تربیت کنند که بتوانند کشور را به سرمنزل پیشرفت و سعادت برسانند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با تأکید بر اهمیت مهارت‌آموزی در کنار تحصیل و علم‌آموزی به‌ویژه برای دانش‌آموزان دوره متوسطه بیان کرد: دانش‌آموزان با مهارت‌آموزی می‌توانند به درک عمیق‌تری از آموخته‌های خود دست یابند و برای ساختن آینده‌ای بهتر و خوشبختی خود آماده شوند.

ولیلو وجود مدارس سما در زیرمجموعه دانشگاه آزاد اسلامی را فرصتی برای دانش‌آموزان این مدارس عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان مدارس سما می‌توانند در طول سال تحصیلی از آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و سالن‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه همچنین سایر امکانات این دانشگاه استفاده کنند.

وی راه‌اندازی دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه را در راستای سند تحول و تعالی و ارتقای کارکرد زنجیره‌ای نظام آموزش تخصصی دانشگاه در حوزه تعلیم و تربیت به همراه توسعه کمی و کیفی مدارس سمای استان برشمرد و توضیح داد: تأسیس دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی در جوار مدارس با توجه به حضور مستمر استادان دانشگاه در محیط مدارس و تربیت دانشجویان به‌عنوان معلمان آینده، نقش مؤثری در بهبود تربیت دانش‌آموزان ایفا می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به موفقیت دبیرستان دخترانه سمای واحد ارومیه در کسب مقام برتر دهمین جشنواره علمی، پژوهشی و فناوری فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برای پیشرفت و ارتقای شاخص‌های این مدارس در حوزه‌های دیگر نیز ابراز امیدواری کرد.

ولیلو با طرح مسابقه نقاشی برای دانش‌آموزان در سه محور هفته وحدت، هفته دفاع مقدس و اول مهر و شروع سال تحصیلی عنوان کرد: به آثار برتر شرکت‌کننده در این مسابقه هدایایی اعطا خواهد شد.

به گزارش آنا، در پایان این مراسم زنگ آغاز سال تحصیلی جدید توسط محمدرضا ولیلو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و واحد ارومیه به صدا درآمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر