صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۰۵ - ۰۱ مهر ۱۴۰۳

بندر حیفا تعطیل شد

المیادین از تعطیلی بندر حیفا تا اطلاع ثانوی از ترس گسترده شدن حملات حزب الله و تداوم حملات یمنی‌ها و عراقی‌ها خبر داد.
کد خبر : 932746

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، المیادین به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بندر حیفا به روی تردد مسافران بسته شده است.
با وجود احتمال پرهیز کشتی‌های خارجی از رسیدن به بندر حیفا با احتمال گسترده شدن حملات حزب‌الله و تداوم حملات یمنی‌ها و عراقی‌ها به این بندر، هنوز رسانه‌های عبری گزارشی در این خصوص منتشر نکرده‌اند.

حزب‌الله امروز یکشنبه اعلام کرد که برای اولین بار از زمان آغاز جنگ غزه در حدود یک سال پیش، پایگاه‌های نظامی در شهر حیفا در شمال اسرائیل را با موشک‌های فادی ۱ و ۲ بمباران کرده است که به عنوان واکنش اولیه به انفجارهای پیجری است که در مناطق مختلف لبنان رخ داد.
احمد دراوشه خبرنگار تلویزیون عربی از حیفا نیز به نوبه خود گزارش داد که بمباران حزب‌الله در شمال اسرائیل منجر به ویرانی بسیار بزرگی در این شهر شده است.

وی افزود: این بمباران ترس اسرائیلی‌ها را از تشدید بیشتر اوضاع در مرحله پیش رو افزایش می‌دهد به طوری که می‌تواند تصاویر ویرانی به مناطق و شهرهای دیگر مانند حیفا و شهرهای مرکزی اسرائیل سرایت ‌کند.
اسرائیلی‌ها همچنین از هدف قرار گرفتن پایگاه‌های نظامی یا کارخانه‌های استراتژیک بیم دارند، به ویژه اینکه حیفا دارای تعداد زیادی تأسیسات استراتژیک از جمله بندر حیفا است.
جنبش انصار الله یمن هم دو روز پیش اعلام کرد که طی یک عملیات نظامی مشترک با گروه‌های عراقی چهار کشتی را در بندر حیفا با دو پهپاد هدف حمله قرار داده است. این جنبش تأکید کرد که حمله به کشتی‌ها به دلیل نقض ممنوعیت ورود به بنادر اسرائیلی از سوی کشتی‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر