صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۴ - ۰۲ مهر ۱۴۰۳
وکیل حقوقی ورزشی در گفت‌وگو با آنا

کمیته انضباطی با اختیار خود رفعتی را محروم کرده است/ تماشاگر سپاهان با تغییر چهره به راحتی به ورزشگاه می‌رود

وکیل حقوقی ورزشی گفت: تماشاگر محروم سپاهان با تغییر چهره می‌تواند به راحتی وارد ورزشگاه شود، چون همه او را با یک چهره خاص می‌شناسند.  
کد خبر : 932736

محمد رسول باختر در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره اینکه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای داود رفعتی ناظر بازی سپاهان و ملوان که در جریان آن یک هوادار فوت شد ۳ ماه محرومیت قطعی و یک ماه تعلیقی در نظر گرفته اظهار کرد: در قوانین و مقررات ما صراحتاٌ برای چنین قصوری حکمی در نظر نگرفته‌اند. کمیته انضباطی با توجه به اختیار خودش در تعیین میزان مجازات این مقدار محرومیت را برای رفعتی در نظر گرفته است.  

وی ادامه داد: نمی‌توان گفت غلط یا درست است چون بر عهده کمیته انضباطی بوده است. شاید یک مقدار مدت محرومیت بیشتر بود تصمیم بهتری گرفته بودند چون پاسخی به قصور و کوتاهی رخ داده که منجر به فوت یک هوادار شد، بود. 

وکیل حقوقی ورزشی در مورد اینکه حکمی که برای باشگاه سپاهان بابت حضور نصرالله کُرک زن (تماشاگر محروم ۱۰ ساله) گرفته شد و این تیم در یک بازی ۷۵ درصد از هواداران خود را در اختیار ندارد، گفت: باید دید احکامی که صادر می‌شود قابلیت اجرا را دارد؟ وقتی یک نفر محروم از حضور در ورزشگاه می‌شود، این محرومیت را با تکنولوژی‌های روز دنیا اجرا می‌کنند که در فوتبال ایران نیست. تماشاگری که بلیتی خریداری می‌کند با کد ملی خود این کار می‌کند و در زمان عبور از گیت، کارت ملی و بلیت وی چک می‌شود تا فردی به جای دیگری وارد ورزشگاه نشود. در ایران هر فردی می‌تواند با کارت ملی شخص دیگری بلیت بخرد و وارد ورزشگاه شود.

باختر افزود: چنین محرومیتی مسئولیت سختی بر عهده باشگاه سپاهان دارد و فدراسیون فوتبال هم خودش را کنار کشیده تا سپاهان آن را اجرا کند. تکلیف دشواری است چون امکانات اجرا فراهم نشده و شاید بهتر بوده محرومیت به شکل دیگری اجرا شود. شاید کمیته انضباطی خواسته سپاهان دقت بیشتری به خرج دهد و چشم و گوش بازتری داشته باشد تا این فرد دیگر وارد ورزشگاه نشود. فراموش نکنیم این تماشاگر محروم با تغییر چهره می‌تواند به راحتی وارد ورزشگاه شود چون همه او را با یک چهره خاص می‌شناسند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر