صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۰ - ۰۱ مهر ۱۴۰۳
در گفت‌و‌گو با آنا تشریح شد؛

جامعه منتظر چه مشخصه‌هایی دارد؟

نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌غرب تأکید کرد: جامعه منتظر یعنی جامعه در حال آماده‌باش و جامعه‌ای که آستین همت را بالا زده و تلاش می‌کند مقدمات کار را مهیا کرده و در مسیر اهدافی گام بردارد.
کد خبر : 932734

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، «جشنواره نقاشی صبح امید» از سری برنامه‌های چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌های نقاشی و نقاشی‌خط در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار می‌شود، جشنواره‌ای که در راستای نهادینه کردن گفتمان معنوی و هنر متعهد در جامعه معاصر ایران اسلامی برپا شده است.

در این جشنواره علاقه‌مندان و هنرمندان تا ۲۴ بهمن‌ ۱۴۰۳ فرصت دارند آثار خود را دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و آثار برگزیده پس از پایان جشنواره در کتابی چاپ خواهد شد.

به همین مناسبت گفت‌وگویی را در زمینه «گفتمان مهدوی و جامعه منتظر و نقش آن در احیای نشاط معنوی در نسل جوان» با حجت‌الاسلام محمدباقر اسعدی نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌غرب انجام دادیم.

نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌غرب در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا با تأکید بر جایگاه و اهمیت نشاط معنوی در جامعه اظهار کرد: گمشده‌ای که جامعه بشریت امروز با آن مواجه بوده، آرامش است.

جامعه منتظر یعنی جامعه در حال آماده‌باش

وی اضافه کرد: داشتن یک زندگی آرام و داشتن یک زندگی الهی و بندگی خداوند متعال از اهداف خلقت انسان برای رسیدن به این هدف مقدس بوده و انسان منتظر همواره در حال انتظار و صاحب برنامه و راهبرد برای ظهور است.

نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌غرب در ادامه توضیح داد: جامعه منتظر یعنی جامعه در حال آماده‌باش و جامعه‌ای که آستین همت را بالا زده و تلاش می‌کند مقدمات کار را مهیا کرده و در مسیر اهدافی گام بردارد که اگر به ظاهر حضرت ولی‌عصر‌ عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف بین ما بود همان هدف را دنبال و پیگیری می‌کرد و امروز قلب حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف زمانی از ما خشنود خواهد شد که ما تمام تلاش‌مان را به کار گیریم که در مسیر هدف آن حضرت قدم برداریم و قلم بزنیم.

اسعدی با بیان اینکه آنچه در اعتقاد به مهدویت بیش از هر چیز اهمیت دارد فلسفه موعودباوری است، متذکر شد: در سایه اعتقاد به مهدویت، الگوگیری برای پیشرفت جامعه، توجه به آسیب‌ها و انحرافات در حوزه دین و رفع مشکلات اعتقادی و اخلاقی حاصل می‌شود؛ بنابراین با توجه به جایگاه این موضوع و گستره آن در همه ادیان و مذاهب یکی از بهترین موضوعاتی است که می‌تواند موجب یک گفتمان علمی آزاد شود و فرصت نقد اندیشه‌ها را در میان صاحب نظران تمام ادیان و مذاهب ایجاد و راه را برای آینده روشن‌تر کند.

در سایه اعتقاد به مهدویت، الگوگیری برای پیشرفت جامعه، توجه به آسیب‌ها و انحرافات در حوزه دین و رفع مشکلات اعتقادی و اخلاقی حاصل می‌شود

وی تأکید کرد: کاری که امروز دانشگاه آزاد اسلامی در قالب جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت انجام می‌دهد، در حقیقت تلاش در این مسیر است، همانطور که به فرموده امام رضا علیه‌السلام خدا رحمت کند کسی که امر ما را احیا کند و اینکه اگر جامعه امروز بشریت گرفتار انواع ناهنجاری‌ها و مصیبت‌ها و گرفتاری‌هاست، به‌این دلیل است که دنبال مکتب اهل بیت علیهم‌السلام نبودیم و این مکتب را به خوبی ترویج نکردیم و مردم را با کلام ائمه اطهار علیهم‌السلام آشنا نکردیم.

جشنواره مهدویت برای تحقق اهداف متعال فرهنگی است

نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌غرب تبیین کرد: طبیعی است جامعه‌ای که ارتباط خود را با فرهنگ و مکتب اهل بیت علیهم‌السلام قطع کند نباید انتظاری جز این داشته باشیم، خدمت به ائمه اطهار علیهم‌السلام ، رزق است و خوشبختانه با برگزاری دوره‌های جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت در کشور تلاش‌های ارزنده‌ای درراستای تحقق اهداف متعالی فرهنگی در دانشگاه‌های سراسر کشور آغاز شده و این فرآبند با برگزاری منسجم دوره‌های جشنواره پیش رو تکمیل و از نظر کمی و کیفی رو به رشد است.

اسعدی ضمن رهنمود‌های لازم درباره اهمیت برنامه‌های علمی فرهنگی و هنری در جشنواره‌های سراسر کشور، گفت: بنا به تأکید و فرموده مقام معظم رهبری تکلیف داریم که ارزش‌ها را از طریق هنر فاخر به جامعه به‌خصوص نسل نوجوان و جوان منتقل کنیم.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به این هدف نیاز به گفتمان با نسل جوان داریم و فرآیند گفتمان مهدوی نهی از منکر و شکل‌گیری معروف به عنوان معروف و اقامه نماز به معنای واقعی کلمه است که مسئولان نخست باید وظیفه خود را حضور و حمایت از این فریضه بدانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر