صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
هشدار پلیس به والدین در گفت‌وگو با آنا:

مقابل مدارس دوبله پارک نکنید!

بسیاری از والدین فرزندان خود را با خودروی شخصی به مدارس می‌رسانند و همین مسئله باعث می‌شود حجم وسیع ترافیک صبحگاهی حتی در کوچه پس کوچه‌های شهر (مقابل ورودی مدارس) هم رویت شود.
کد خبر : 932650

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، این روز‌ها خیابان‌های شهر تهران، بیش از پیش شلوغ شده و حجم ترافیک در ساعات ابتدایی صبح به نسبت هفته‌های قبل بسیار بیشتر شده است. دلیل اصلی این اتفاق نیز بازگشایی مدارس است.

بسیاری از والدین فرزندان خود را با خودروی شخصی به مدارس می‌رسانند و همین مسئله باعث می‌شود حجم ترافیک حتی در کوچه پس کوچه‌های شهر (مقابل ورودی مدارس) هم رویت شود. به بهانه شلوغی‌های ابتدای مهر، با معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت‌وگو کردیم.

سرهنگ فیروز کشیر در ابتدای سخنانش ضمن عرض تبریک به تمامی دانش آموزان و خانواده‌هایشان به مناسبت بازگشایی مدارس عنوان کرد: باتوجه به اینکه روز‌های ابتدایی پاییز و ایام بازگشایی مدارس و استقبال از مهر را سپری می‌کنیم، شاهد ترافیک‌های صبحگاهی هستیم. به همین دلیل از تمامی خانواده‌ها درخواست داریم حتی‌المقدور از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند و آن دسته از عزیزانی که مجبورند با وسیله نقلیه شخصی فرزندان شان را به مدرسه ببرند، معابری را برای توقف انتخاب کنند که باعث انسداد مسیر نشوند.

وی افزود: والدین توجه داشته باشند که در مقابل مدارس به صورت دوبله یا سوبله پارک نکنند و توقف زیر تابلو نداشته باشند. در کل باز هم تاکید می‌کنیم اگر برایشان امکان دارد از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند ولی اگر مقدور نیست، وسیله شخصی‌شان را حتما عقب‌تر از مدرسه و در یک فضای مناسب پارک کنند و مسافت کوتاهی را پیاده طی طریق کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ در پایان سخنانش عنوان کرد: آن دسته از والدین که فرزندانشان را با موتور سیکلت به مدارس می‌برند نیز حتماً به نکات ایمنی حتما توجه داشته باشند. حدود ۷۰ درصد از تصادفات فوتی موتور سیکلت به ضربه به سر و عدم استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسیکلت سواران مربوط می‌شود. به همین دلیل از همه موتورسواران درخواست می‌کنیم علاوه بر خود، برای فرزندان‌شان هم از کلاه ایمنی مناسب و استاندارد استفاده کنند تا هم خودشان هم ترک نشین‌شان سالم و سلامت به محل کار و مدرسه برسند.

انتهای پیام/

ارسال نظر