صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
زاکانی در جلسه ستاد از استقبال مهر ۱۴۰۳ مطرح کرد؛

شرایط جدید ترافیکی به نفع مردم با تلاش در حوزه نرم‌افزاری محقق شد

شهردار تهران گفت: در حوزه نرم‌افزاری نسبت به تلاش‌های صورت گرفته توسط شرکت کنترل ترافیک تهران امسال در آغاز سال تحصیلی شاهد شرایط جدید ترافیکی به نفع مردم هستیم.
کد خبر : 932596

به گزارش خبرگزاری انا، صبح امروز و با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک قیومی فرماندار تهران مجتبی شفیعی دلیر شورای عالی ترافیک، سرهنگ احسان مومنی معاون عملیات راهور پلیس تهران بزرگ، سرهنگ ابوالفضل موسوی پور رییس پلیس راهور تهران بزرگ، حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری ستاد از استقبال مهر ۱۴۰۳ در محل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای بررسی وضعیت معابر در اولین روز بازگشایی مراکز آموزشی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه علیرضا زاکانی با تبریک آغاز سال تحصیلی و اینکه امسال وضعیت ترافیکی و حمل و نقلی تهران نسبتا خوب است اما راضی کننده نیست، گفت: ما در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی دچار یک عقب افتادگی تاریخی هستیم و تا این عقب افتادگی جبران نشود کارهایی که صورت می‌گیرد تنها یک التیام حداقلی است و نمی‌توان از آن نتایج حداکثری انتظار داشت. 

وی با بیان اینکه بنابر اسناد بالادستی تهران باید ۱۱ هزار اتوبوس داشته باشد اما امروز تنها ۲۱۰۰ اتوبوس در مدار فعالیت می‌کند، تصریح کرد: یا مطابق مصوبات شهر تهران نیاز به ۱۰۰ هزار تاکسی دارد با این وجود تلاش کردیم قریب به ۸ درصد از تاکسی‌هایی که خارج از مدار خدمت رسانی بودند وارد ناوگان کنیم. در حوزه مترو نیز نخستین رام واگن از چین  وارد کشور می‌شود. 

زاکانی با اعلام اینکه همچنین مطابق پیش‌بینی‌های صورت گرفته ۲۷۶۵۰ تاکسی نیز تا پایان سال وارد ناوگان حمل و نقل عمومی تهران می‌شود و به میزان یک و نیم برابر اتوبوس های فعلی نیز بر ظرفیت حمل و نقلی تهران اضافه خواهد شد، متذکر شد: مجموعه این اتفاقات سبب می‌شود قدرالسهم حمل و نقلی تهران به نفع ناوگان حمل و نقل عمومی تغییر کند.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط ترافیکی پایتخت در آغاز سال تحصیلی گفت: در آغاز تحصیلی بار ترافیکی تهران ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. با این وجود بر اساس تلاش‌هایی صورت گرفته در هیچ نقطه از تهران شاهد انسداد نیستیم.

شهردار تهران در بخش پایانی سخنان خود گفت: در حوزه نرم‌افزاری نسبت به تلاش‌های صورت گرفته توسط شرکت کنترل ترافیک تهران امسال در آغاز سال تحصیلی شاهد شرایط جدید ترافیکی به نفع مردم هستیم.در مدیریت ترافیکی سال تحصیلی شاهد همکاری بین بخش میان دولت، وزارت آموزش و پرورش،وزارت کشور و دستگاه‌های انتظامی با مدیریت شهری بودیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر