صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۴۳ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۳

بازجویی مقام‌های اطلاعاتی مجارستان از رئیس شرکت بی‌ای‌سی

مجارستان امروز شنبه از بازجویی مقام‌های اطلاعاتی این کشور از مدیر عامل شرکت «بی‌ای‌سی» که با ساخت پیجرهای منفجر شده در لبنان مرتبط بوده، خبر داد.
کد خبر : 932586

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک روز بعد از آن در چهارشنبه موج دومی از انفجارهای متعدد دستگاه‌های ارتباطی و الکترونیکی به وقوع پیوست که طبق اعلام وزارت بهداشت لبنان دست کم ۲۵ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۶۰۰ نفر زخمی شدند.

در پی این انفجارها ابتدا جزیره تایوان در کانون توجهات قرار گرفت چون نام شرکت تایوانی گلد آپولو (Gold Apollo)  روی پیجرهای منفجرشده به چشم می‌خورد. با این وجود روز جمعه وزیر دفاع تایوان گفت این جزیره ارتباطی با انفجارهای اخیر دستگاه‌های پیجر در لبنان ندارد.

خبرگزاری «رویترز» روز چهارشنبه گزارش داد سازمان اطلاعاتی موساد رژیم صهیونیستی مواد منفجره را در ۵۰۰۰ دستگاه پیجر که از شرکت تایوانی «گلد آپولو» سفارش داده شدند کار گذاشته بود.

مدیرعامل شرکت گلد آپولو اما اعلام کرد مدل پیجرهای منفجر شده توسط یک شرکت مجارستانی به نام «بی.‌ای.سی» تحت لیسانس گلد آپولو تولید و توسعه داده شده‌اند و سپس این شرکت مجارستانی به خبرگزاری روسی «ریانووستی» گفت که به ارائه خدمات مشاوره تجاری می‌پردازد و در تولید پیجرها دخیل نبوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر