صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۳۰ - ۰۱ مهر ۱۴۰۳

اقدام جدی بخش خصوصی برای استانداردسازی چمن ورزشگاه‌ها

شرکت‌های بخش خصوصی برای استانداردسازی چمن ورزشگاه‌ها نخستین اقدام جدی را اجرایی کردند.
کد خبر : 932566

به گزارش خبرگزاری آنا، در چندماه اخیر ورزش کشور دچار معضل بزرگ عدم وجود زیرساخت مناسب برای برگزاری مسابقات به ویژه در بازی‌های ملی و بین‌المللی فوتبال گردیده و همین امر باعث آزردگی خاطر ورزش‌دوستان و دغدغه مسئولین کشور و بهانه‌ای برای به سخره گرفتن شبکه‌های معاند و  شبکه‌های مجازی کشورهای رقيب شده است. 

بنابراین ضرورت بررسی موشکافانه و فنی با  توجه به هشدارهای دل‌سوزانه کارشناسان و نهادهای مردمی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

بر این اساس نشستی دو ساعته با حضور مدیران عامل و کارشناسان شرکت‌های مرتبط با وزیر ورزش و‌جوانان، مشاور و معاون او، مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز، مدیرکل دفتر فنی و ارزشیابی، مسئول روابط عمومی وزارتخانه و با همکاری شرکت‌های پیشرو در تهیه، تولید و بهره‌برداری از چمن‌های ورزشگاه‌های مدرن و بزرگ دنیا برگزار گردید. 

نماینده هلدینگ سروش در ایران و نمایندگی هلدینگ ادورنوم سوئیس (به صورت برخط) با اشاره به استفاده از آخرین روش‌های علمی روز دنیا، توضیحات مبسوطی به  حاضرین ارائه نمودند و  اطمینان دادند که می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، چمن‌های ورزشگاه‌ها را منطبق با آخرین استانداردهای ای اف سی و فیفا و با بومی‌سازی تکنولوژی روز دنیا، با همکاری شرکت‌های داخلی مجرب به بهترین وجه  و کوتاه‌ترین زمان، زمین استادیوم‌های سراسر کشور را آماده بهره‌برداری نمایند.

در ادامه پیشنهاد داده شد که اجرای چند چمن هیبریدی ایمپلنت در استادیوم‌های کشور و در شرایط مختلف آب و هوایی را در کمترین زمان به عنوان نمونه اجرا کرده و نگهداری آن را به صورت بلند مدت به عهده بگیرند.

شایان ذکر است چمن پیشنهادی در بیش از صد استادیوم معتبر دنیا و در دو جام جهانی با تأیید فیفا مورد بهره برداری مطلوب قرار گرفته است. ( این نوع چمن تا سه برابر استاندارد بهره‌وری چمن‌های طبیعی معمولی قابل استفاده است.)

انتهای پیام/

ارسال نظر