صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دستاورد نوآورانه برای پاسخ به نیاز 13میلیون موتورسوار در کشور

یک راهکار نوآورانه در صنعت لوازم یدکی موتورسیکلت ارائه شده است که به تأمین نیازهای 13 میلیون موتورسوار ایرانی کمک می‌کند. این سیستم جدید به کاربران این امکان را می‌دهد تا به راحتی قطعات و خدمات مورد نیاز خود را تهیه کنند و به افزایش دسترسی و کاهش مشکلات بازار در این حوزه کمک زیادی کند.
کد خبر : 932503

علیرضا حسن‌زاده، بنیان‌گذار یک استارت‌آپ در حوزه موتورسیکلت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا درباره فعالیت‌های این استارت‌آپ توضیح داد: ما تامین‌کننده لوازم یدکی برای موتورسیکلت‌ها هستیم و با بیش از ۲۵ سال سابقه، یکی از قدیمی‌ترین‌ها در این حوزه به حساب می‌آییم و چهار سال است که به‌صورت آنلاین در این بازار فعالیت می‌کنیم.

وی به چالش‌های اصلی موجود در بازار اشاره کرد و گفت: مردم نمی‌دانستند لوازم یدکی را از کجا و چه نوع لوازمی بخرند و در شهرستان‌ها نیز دسترسی به این قطعات دشوار بود. با وجود ۱۳ میلیون موتورسیکلت در ایران، ما یک مارکت‌پلیس ایجاد کردیم تا خدمات و قطعات تخصصی این بازار را فراهم کنیم. همچنین، تامین عمده لوازم یدکی را نیز انجام می‌دهیم.

حسن‌زاده درباره اندازه بازار این صنعت اظهار کرد: حجم خدمات و قطعات ما ۷۰ هزار میلیارد تومان است و به دلیل نرخ خرابی بالای قطعات موتورسیکلت، بازار بسیار بزرگی ایجاد شده است. در سه سال گذشته، تولید موتورسیکلت در ایران ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین به روش‌های بازاریابی این استارت‌آپ اشاره کرد و گفت: ما از B2B و B2C به‌خصوص از طریق سئو و مولتی‌چنل مارکتینگ استفاده می‌کنیم و در حال حاضر به دنبال جذب سرمایه برای توسعه آنلاین و افزایش رنج خدمات خود هستیم.

حسن‌زاده در ادامه به آمار کاربران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار کاربر در سایت داریم و میانگین ارزش سبد خرید ما یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان است. در شش ماه امسال، ۴.۵ میلیون تومان فروش داشتیم و چهار بار رکورد فروش خود را شکستیم.

وی در پایان اعلام کرد: برای ادامه رشد و توسعه، به ۱۵ میلیارد تومان سرمایه برای ۱۴ ماه آینده نیاز داریم و سه پلن سرمایه‌گذاری متفاوت داریم که شامل ۲ تا ۳ میلیارد، ۵ تا ۶ میلیارد و ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر