صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۸ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳

ترکیبی دارویی که برای درمان عفونت‌های ادراری کارآمد است

نتایج یک مطالعه و پژوهش نشان می‌دهد که ترکیب ونکومایسین/ تری متوپریم می‌تواند برای درمان عفونت‌های ادراری بسیار کارآمدتر باشد و مقاومت دارویی بالا را کاهش دهد.
کد خبر : 932324

به گزارش خبرگزاری آنا، مقاله علمی دانشجوی رشته ارشد میکروبیولوژِی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران در کنگره علمی و بین‌المللی زیست‌شناسی ایران پذیرش شد.

مقاله علمی نگین شادمانپور دانشجوی کارشناسی ارشد میکروبیولوژی واحد گچساران با عنوان اثرات ضد باکتریایی ترکیب دارویی ونکومایسین در بیست و سومین کنگره ملی و یازدهمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران در میان هزاران مقاله پذیرش و در معرض دید عموم قرار گرفت.

شادمانپور درباره نتایج این مقاله به آنا گفت: در این مطالعه ارزیابی اثرات ضد باکتریایی ترکیب دارویی ونکومایسین/تری متوپریم بر میزان بیان ژن‌های مقاومت بتالاکتاماز blaCTX-M۳۳ در اشریشیا کلی مقاوم جداشده از بیماران مبتلا به عفونت ادراری با استفاده از روش تاییدی دیسک ترکیبی، روش میکرودایلوشن براث و تکنیک qPCR تحت پروتوکل استاندارد M۰۷-A۱۰ CLSI انجام شد.

وی اظهار کرد: نتایج پژوهش از این قرار است که ترکیب ونکومایسین/ تری متوپریم می‌تواند برای درمان عفونت‌های ادراری بسیار کارآمدتر باشد و مقاومت دارویی بالای جدایه‌های تولیدکننده بتالاکتاماز در عفونت‌های ادراری را به‌شدت کاهش دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر