صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۲ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳

روسیه خواستار بررسی‌های بین‌المللی حادثه انفجار پیجرها در لبنان شد

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در انفجار پیجرهای ارتباطی در لبنان تصریح کرد که این اتفاق «نیازمند بررسی و توجه بین‌المللی است».
کد خبر : 932297

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه یک روز پس از انفجار تعداد زیادی پیجر در لبنان که به کشته‌شدن ۹ تن و مجروحیت بالغ بر ۲ هزار نفر انجامیده بود؛ خواستار بررسی این موضوع شد. این وزارت‌خانه همچنین اذعان کرده است که چنین حادثه‌ای نیازمند توجه جهانی است.

روز گذشته رژیم صهیونیستی در جنایتی دیگر با منفجرکردن وسایل ارتباطی پیجر که هم نیرو‌های حزب‌الله و هم مردم عادی لبنان از آنها استفاده می‌کردند ۹ نفر را به شهادت رسانده و ۲۷۰۰ تن را نیز مجروح کرد.

بسیاری از مجروحان از ناحیه چشم زخمی شده‌اند. حزب‌الله در بیانیه‌ای تصریح کرده است که انتقام این حمله پیجری را خواهد گرفت. منابع خبری از کار گذاشته شدن مواد منفجره در این پیجر‌ها پیش از ارسال آنها به تایوان (محل خرید این وسایل ارتباطی) خبر داده‌اند. در کنار باتری این وسایل، مواد منفجره جاسازی شده بوده است.

علی‌رغم اینکه ایالات متحده مدعی شده که از این اقدام آگاهی نداشته؛ وبگاه آکسیوس فاش کرده است که مسئولان اسرائیلی در تماسی با وزیر دفاع آمریکا، این کشور را از این اقدام مطلع کرده‌اند.

آمریکا در حالی مثل همیشه خودش را بی‌خبر نشان می‌دهد که به اذعان آکسیوس، مشاور ارشد بایدن هفته جاری در طی سفر خود به اراضی اشغالی، با نتانیاهو، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و دیگر مقام‌های ارشد اسرائیلی ساعت‌ها در مورد این عملیات و نکات امنیتی در مورد احتمال به‌خطرافتادن آن گفت‌وگو و رایزنی کرده است.

وبگاه تحلیلی آکسیوس تصریح کرده است که اسرائیل از بیم اینکه نیرو‌های حزب‌الله این عملیات را خنثی کنند زودتر از موعد آن را به انجام رسانده است؛ زیرا دو نفر از اعضای حزب‌الله در روز‌های اخیر به این پیجر‌ها مظنون شده بودند.

بر اساس گزارش آکسیوس، سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل قصد داشته‌اند از این پیجر‌های بمب‌گذاری شده که در لبنان پخش شده بود و بسیاری از آنها در اختیار اعضای حزب‌الله قرار گرفته بودند؛ به‌عنوان یک ضربه آغازین غافلگیرکننده در جنگ تمام‌عیار علیه حزب‌الله استفاده کند به امید آنکه بتواند حزب‌الله را فلج کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر