صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در یک نشست خبری مطرح شد؛

تشریح برنامه‌های بنیاد شهید در هفته دفاع مقدس

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه‌های این نهاد برای هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.
کد خبر : 932294

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران طی یک نشست خبری برنامه‌های هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا ابراز داشت: دفاع مقدس ما از قله‌های رفیع تاریخی است چرا که سیمای زمینی آیات الهی بود، بنیاد شهید به دلیل اهداف و رسالتی که دارد در راستای فرهنگ جهاد و مقاومت باید برنامه‌هایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه جنگ را مردم اداره کردند و دفاع مردمی بود پس همه باید در برنامه‌های این هفته مشارکت کنند، بیان داشت، امروز نیاز به مشارکت داریم مردم باید به ترویج ایثار و فداکار‌های ها بپردازند، هر شهر باید ایثارشهر باشد برای تحقق این امر باید همه ظرفیت‌های مردمی و استانی را به کار ببندیم، تا راوی از خود گذشتگی‌ها باشیم.

به گفته معاون بنیاد شهید، همکاران بنیاد شهید در هفته دفاع مقدس برنامه‌هایی در ستاد و مرکز و استان‌ها تدارک دیده اند، در برنامه ستادی تجلیل از نویسندگان حوزه ایثار و شهادت، رونمایی از تازه‌های نشر، تجلیل از فعالان فضای مجازی، دیدار با جانبازان، نواختن زنگ ایثار و قرائت پیام ریئیس بنیاد شهید و تحلیل از دانش آموزان و دانشجویان ممتاز را خواهیم داشت.

به گفته سلیمانی، مراسم غباروبی مزار شهدا پنجم مهر انجام خواهد شد، در کل کشور دیدار با خانواده شهدا و تکریم آنها در دستور کار است، هماهنگی با صدا و سینا جهت معرفی شهدا برگزاری بزرگداشت شهدای اهل تسنن به دلیل همرمانی با هفته وحدت صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول در بنیاد شهید متذکر شد: تجلیل از ایثارگران، تجلیل از خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت همزمان با این هفته انجام می‌شود، اما دوم مهرماه در سراسر کشور به شهدای منا میپردازیم.

سلیمانی به نگاه تحولی اشاره کرد و گفت در پی برنامه و تکثر نیستیم ما در پی آنیم همه در فضای شهید و شهادت گرد هم آیند و تکلیف خود بدانند، چرا که وقتی می‌گوییم دفاع مقدس جلوگاه نصرت الهی است نه تعریف است نه احساس بلکه واقعیتی است که رخ داده است، امروز فداکاری که در یمن و غزه با محدودیت‌ها در قبال قوی‌ترین ارتش منطقه شاهدیم همان ایثارگری است که باید برجسته شود

سلیمانی با اشاره به سند افتخار متذکر شد: فعلا در مورد اسناد و مجموعه فیلم‌هایی که درباره مادران پدران مادران و پدران و جانبازان بالای هفتاد درصد بالغ بر هفتاد درصد آماده شده است. برای بخش‌های پایانی همچنان راه باقی است تا در سامانه سند افتخار درج شود

وی در پاسخ به آنا درباره تازه‌های نشر گفت: سال گذشته ۸۸ اثر و الان ۷۸ اثر در هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

سلیمانی با بیان اینکه نگاهم تکثرگونه نیست در پاسخ به آنا برای حضور در جشنواره‌ها و ساخت آثار سینمایی گفت: باید جاذبه ارتباط و اثرگذاری مدنظر قرار گیرد ما به عنوان معاونت فرهنگی در بنیاد شهید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، ما در فرآیند کار و ساخت فیلم باید رویشی ایجاد کنیم نباید کانون توجهمان به تعداد محدود باشد. اگر فیلم ساخته شود که صرفاً هزینه سنگینی داشته باشد و بعد با بلیت رایگان عرضه شود؛ نتیجه ای نخواهد داشت.

وی افزود؛ ما نمیتوانیم در هفته دفاع مقدس معجزه کنیم باید ما ظرفیت‌ها را پای کار بیاوریم تا اتفاقاتی رخ دهد، اتفاق این بود که ما داخل خودمان هم، هم افزایی نداشتیم، باید هماهنگی میانی داشته باشیم که روز گذشته جلسه‌ای در قالب ستاد تشکیل شد، ما باید هفته فرهنگی داشته باشیم، فیلم‌های سینمایی باید کیفیت داشته باشد در این مسیر هم باید مشارکت بگیریم، اگر اینچنین نباشد در یکسال برای یک اردو بیست همت بودجه لازم است

انتهای پیام/

ارسال نظر