صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۸ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳

نیاز اعتبار ۵ همتی برای توسعه زیرساخت‌های هواشناسی کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی کشور گفت: توسعه زیرساخت‌های هواشناسی نیازمند تخصیص اعتباری معادل پنج هزار میلیارد تومان (پنج همت) در پنج سال است.
کد خبر : 932292

به گزارش خبرگزاری آنا از سازمان هواشناسی کشور، محمد ناصر هاشمی در حاشیه بازدید یکی از مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور از واحد‌های عملیاتی سازمان هواشناسی اظهار داشت: برای ارتقای شبکه دیدبانی سازمان باید یک جهش اعتباری قابل‌ملاحظه در بودجه سازمان هواشناسی کشور رخ دهد تا کمبود‌ها جبران شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی کشور افزود: با وجود همه محدودیت‌ها در چند سال اخیر، پیشرفت‌های چشمگیری در سازمان رخ داده که یکی از آنها خریداری و نصب دهمین رادار هواشناسی کشور است که پس از ۱۵ سال از نصب نهمین رادار محقق شد.

وی ادامه‌داد: برخی تجهیزات ما نظیر رادار هواشناسی به دلیل کاربرد‌های دوگانه‌ای که دارند، تحت تحریم هستند و تامین آنها بسیار دشوار است.

هاشمی همچنین به وضعیت وصول درآمد‌های سازمان اشاره کرد و گفت: بخشی از درآمد‌های عمومی سازمان امسال برای نخستین بار اختصاصی شد.

وی افزود: درآمد‌های عمومی بر اساس سازوکار جاری کشور به خزانه دولت واریز می‌شود و در نهایت بخشی از آن به سازمان برمی‌گردد که ما تلاش می‌کنیم سهم سازمان از این درآمد‌ها افزایش یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: هواشناسی
ارسال نظر