صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۲ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳

کنگره بین المللی پیشگیری از سرطان برگزار می‌شود

اولین کنگره بین المللی پیشگیری از سرطان ۲۸ و ۲۹ شهریور، ۱۴۰۳ در شهر زنجان برگزار می‌شود.
کد خبر : 932237

به گزارش خبرگزاری آنا؛ اولین کنگره بین المللی پیشگیری از سرطان روز چهارشنبه، ۲۸ شهریور، ۱۴۰۳ لغایت پنجشنبه، ۲۹ شهریور، ۱۴۰۳ توسط دانشگاه زنجان، انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه و تحت حمایت سیویلیکا در شهر زنجان برگزار می‌شود. 

بنا بر این گزارش مدیریت بیماری سرطان یکی از چالش‌های جدی سیاستگذاری سلامت در جامعه است. شتاب روزافزون رشد این بیماری در جامعه جهانی و ایران زنگ خطری برای همه مسئولین است تا به سرعت روش‌های پیشگیری از سرطان را در دستور کار خود قرار دهند و بتوان شتاب رشد این بیماری مهلک را کاهش داد.

عوامل موثر در رشد این بیماری دارای ابعاد بسیار متنوعی است و رویکرد‌های مختلف در حوزه‌های تخصصی گوناگون را در خصوص پیشگیری از سرطان بایستی مورد توجه قرار داد. بسیاری از حوزه‌های غیرپزشکی شامل تغذیه، کشاورزی، علوم ورزشی، مهندسی، آمار و احتمال و ریاضیات، روانشناسی، اقتصاد و ... می‌توانند نقش جدی در مطالعات مربوط به پیشگری از سرطان داشته باشند.


در این راستا، دانشگاه زنجان با توجه به وجود متخصصین در رشته‌های مختلف (غیرپزشکی) و رسالت اجتماعی خویش با همکاری انجمن خیریه مهرانه، با استعانت از درگاه خداوند متعال و یاری سازمان‌های حامی " اولین کنگره بین المللی پیشگیری از سرطان" را با رویکرد علمی و ترویجی برنامه ریزی کرده است. هدف کنگره این است که با مشارکت اساتید و صاحب نظران در گرایش‌های مختلف راهکار‌های نوین پیشگیری از سرطان ارائه و مورد تبادل نظر قرار گیرد. 

همچنین در بخش ترویجی، کارگاه‌های آموزشی و برخی سخنرانی‌ها برای شرکت کنندگان برگزار خواهد شد و نمایشگاه‌های جانبی برای معرفی فعالیت‌های سازمان ها، نهاد‌ها و شرکت‌های مختلف برگزار خواهد شد.

محور‌های اولین کنگره بین المللی پیشگیری از سرطان بدین شرح است:

نقش علوم روان شناختی در پیشگیری از سرطان

نقش علوم ورزشی در پیشگیری از سرطان

مدل سازی ریاضی، تحلیل داده و هوش مصنوعی در پیشگیری از سرطان

جغرافیا، محیط زیست و عوامل محیطی در پیشگیری از سرطان

نقش ژنتیک و بیوتکنولوژی در پیشگیری از سرطان

اقتصاد در پیشگیری از سرطان

تغذیه در پیشگیری از سرطان

دانشجویان، پژوهشگران و علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به پایگاه اطلاع رسانی همایش به نشانی https://civilica.com/l/۱۵۳۰۶۶/ مراجعه و یا با دبیرخانه آن ارتباط برقرار نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر