صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جریان بازدید از پژوهشگاه فاوا مطرح شد؛

گامی نوین در جهت همکاری شرکت مخابرات و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیران شرکت مخابرات ایران با هدف ایجاد همکاری‌های پژوهشی و آزمایشگاهی از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بازدید به عمل آوردند.
کد خبر : 932232

به گزارش خبرگزاری آنا، مدیران شرکت مخابرات ایران از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و امکانات آزمایشگاهی آن بازدید کردند. این بازدید در راستای تقویت همکاری‌های پژوهشی و آزمایشگاهی بین شرکت مخابرات ایران و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفت. 

بر اساس این خبر در حاشیه این بازدید، عبداله بیان، رئیس دبیرخانه انقلاب صنعتی مخابرات ایران و عبدالعظیم قنبریان، مدیر عملیات شبکه مخابرات، با رضوی زاده، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در خصوص ظرفیت‌های همکاری در حوزه فاوا به گفت وگو پرداختند. 

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر پیشرفت‌های اخیر صنعت مخابرات در کشور و تاثیر هوش مصنوعی بر این پیشرفت، خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های همکاری، استفاده از آزمایشگاه خدمات پایه هوش مصنوعی است. این آزمایشگاه می‌تواند بهترین پیشنهاد را برای مصرف‌کنندگان از خدمات هوش مصنوعی ارائه دهد. بخش خصوصی برای رفع نیاز‌های خود در حوزه هوش مصنوعی می‌تواند از بهترین خدمت‌دهنده هوش مصنوعی در کشور استفاده کند، چالشی که این آزمایشگاه می‌تواند به عنوان یک راهبر آن را برطرف کند.

در ادامه، رضوی زاده با اعلام آمادگی برای همکاری همه‌جانبه با بخش خصوصی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار کرد: مخابرات ایران نیز مانند پژوهشگاه فاوا دارای ظرفیت‌های همکاری فراوانی است. پیشنهاد می‌کنیم برای شروع، ابتدا پروژه‌های مشترکی را به عنوان پایلوت تعریف کنیم و سپس با گسترش پروژه‌ها، همکاری‌های دوجانبه را افزایش دهیم. همچنین می‌توانیم با کمک مخابرات، رویداد‌های ملی را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف کنیم تا موجبات توسعه این حوزه را در کشور فراهم سازیم.

عبداله بیان، رئیس دبیرخانه انقلاب صنعتی مخابرات ایران، در این بازدید گفت: این بازدید فرصتی عالی برای آشنایی با ظرفیت‌های پژوهشگاه و بررسی راه‌های همکاری بیشتر بود. ما امیدواریم با استفاده از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی پژوهشگاه، بتوانیم پروژه‌های نوآورانه‌ای را در حوزه فاوا به اجرا درآوریم.

عبدالعظیم قنبریان، مدیر عملیات شبکه مخابرات، نیز افزود:همکاری با پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌تواند به ارتقای کیفیت خدمات مخابراتی و توسعه فناوری‌های نوین در کشور کمک کند. ما به دنبال ایجاد پروژه‌های مشترک و بهره‌گیری از تخصص‌های موجود در پژوهشگاه هستیم.

در پایان این جلسه نیز، روسای پژوهشکده فناوری اطلاعات، پژوهشکده فناوری ارتباطات، رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی و همچنین پژوهشکده مطالعات راهبردی فاوا و اقتصاد دیجیتال به ارائه پیشنهادات همکاری با شرکت مخابرات ایران و ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر