صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سیدستار هاشمی در آیین تکریم و معارفه معاونان وزارت ارتباطات:

صادقانه با مردم صحبت کنیم تا حرف و سخن ما را بپذیرند و باور کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر امروز (سه شنبه) در جلسه شورای معاونان وزارتخانه "رعایت صداقت در رفتار و گفتار" را یک اصل اخلاقی و ضرورت مدیریتی توصیف و تاکید کرد: صادقانه با مردم صحبت کنیم تا مردم حرف و سخن ما را بپذیرند و باور کنند.
کد خبر : 932217

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جلسه شورای معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به ریاست سید ستار هاشمی، وزیر ارتباطات، آیین تکریم و معارفه شماری از معاونان وزیر ارتباطات شاملِ رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، معاون توسعه منابع انسانی، مدیرکل دفتر وزارتی و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی برگزار شد. 

وزیر ارتباطات در این جلسه، ضمن تبریک میلاد پیامبر رحمت و مهربانی (ص) و امام جعفر صادق (ع) از همدلی موجود میان معاونان و مدیران سابق و جدید ابراز خشنودی و از زحمات مسئولان سابق وزارت قدردانی کرد. 

هاشمی از جهتِ یادآوری، با تبیین اصول منشور اخلاق حرفه‌ای و مدیریتی در وزارت ارتباطات چند موضوع را خطاب به مدیران و مسئولان ارشد و میانی وزارت مطرح و تأکید کرد: فصل الخطاب فعالیت‌های ما در مجموعه بزرگ وزارت ارتباطات دستورات و منویات مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به ضرورت رعایت صداقت در رفتار و گفتار گفت: یکی از محاسنی که ریاست محترم جمهوری دارند، برخورد و رفتار صادقانه و شفاف با مردم است که ما نیز در مجموعه می‌توانیم این نگاه و رویکرد را در فعالیت‌ها به کار گیریم و آن را هرچه بیشتر ارتقا دهیم. 

هاشمی همچنین به لزوم رعایت دقت و صحت در ارائه آمار و ارقام در گزارش عملکردهای مجموعه اشاره و خطاب به معاونان و مدیران ارشد وزارت ارتباطات تأکید کرد: حتماً در بحث ارائه آمار و ارقام، نهایت دقت را به خرج دهید تا گزارش‌ها منطبق با واقعیت‌ها تهیه و منتشر شوند.

 وی، رعایت حسن خلق و برخورد محترمانه و نیکو با کارکنان و افراد زیرمجموعه را یک ارزش ویژه در منظومه جدید مدیریتی خود در وزارت ارتباطات برشمرد و تصریح کرد: لازمه پذیرش مسئولیت داشتن سعه صدر و تلاش برای تقویت آن در برخوردها و رفتارهای مدیریتی است. 

هاشمی در ادامه با بیان اینکه بحث عدالت محوری و رضایت مردم باید در همه شئونات فعالیت در وزارت ارتباطات مورد توجه قرار گیرد، گفت: کسب رضایت مردم یک اصل اساسی برای همه ما است چرا که رعایت آن، حتماً رضایت خداوند را به دنبال خواهد داشت. 

وی در این خصوص به مجموعه مدیران وزارت ارتباطات توصیه کرد که یکی از زمینه‌های ارتقای سطح رضایت‌مندی عموم مردم، توجه به مناطق محروم با هدف تحقق اصل عدالت محوری است که باید مدنظر قرار گیرد.

 وزیر ارتباطات همچنین لزوم به کارگیری نیروهای جوان متخصص و متعهد را یادآور شد و تأکید کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر هیئت دولت با ایشان بر این مهم به طور ویژه تأکید فرمودند که بایستی ظرفیت قابل توجهی با اتکا بر نیروهای جوان مبتنی بر شاخص‌های مدیریتی در سطوح مختلف ایجاد و آن را به‌عنوان یک تکلیف     مدنظر قرار دهیم.

 هاشمی در این خصوص به اصل جانشین پروری در سطوح مختلف مدیریتی کشور اضافه کرد: امیدواریم در پایان دوران مسئولیت خود شرایطی فراهم شود تا در هر حوزه مسئولیت چند نیروی جوان به‌عنوان جانشین تربیت کرده باشیم.

 وزیر ارتباطات در ادامه بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف مأموریتی وزارتخانه تأکید کرد.

هاشمی همچنین با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های خوبی که در این مدت کوتاه برای بهبود وضعیت معیشتی کارکنان وزارت ارتباطات شده است، تصریح کرد: پیگیری امور رفاهی و بهبود وضعیت معیشتی کارکنان می‌تواند  سطح رضایتمندی، حس تعلق‌خاطر و انگیزه خدمت را در میان بدنه کارکنان ارتقا و در نتیجه، بهره‌وری را افزایش دهد.

در بخش پایانی جلسه امروز شورای معاونان وزارت ارتباطات، آیین تکریم و معارفه تعدادی از معاونان و مدیران این وزارتخانه برگزار شد.

هاشمی در این مراسم از خدمات و تلاش‌های مصطفی اشرف، مدیرکل پیشین دفتر وزارتی، هادی اصلان زاده، معاون پیشین توسعه سرمایه انسانی و مدیریت منابع، امیرمحمد لاجوردی، رئیس پیشین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، محمد جعفرپور، مدیرعامل پیشین شرکت ارتباطات زیرساخت، محمد احسان خرامید، رئیس پیشین مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تقدیر کرد.

وزیر ارتباطات همچنین احکام انتصاب معاونان و مدیران ارشد جدید وزارتخانه را به صورت جداگانه به آنها اهدا کرد و برای "مجتبی مرادی نوروزی"، مدیرکل دفتر وزارتی، "غلامرضا امیدی"، معاون توسعه سرمایه انسانی و مدیریت منابع، "حمید فتاحی"، معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مقائم مقام در امور ارتباطات، "بهزاد اکبری"، معاون وزیر و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، "علیرضا عبداللهی نژاد"، رئیس جدید مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت و "حسین ریاضی"، مشاور وزیر، در انجام مطلوب وظایف و مسئولیت‌های تعیین شده در حوزه‌های مدیریتی‌شان آرزوی موفقیت کرد.

در ابتدای این نشست، با ابتکار وزیر ارتباطات، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید محمدی، استاد اخلاق، حضور پیدا کرد و درس گفتارهایی را از نهج‌البلاغه و فرمایشات و دستورات مولا امیر المومنین علی (ع) ارائه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر