صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۵۱ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳

۹ شهید و بیش از ۲۷۵۰ زخمی در حملات سایبری بیروت/ جراحت سطحی سفیر ایران +فیلم و عکس

منابع خبری از زخمی شدن بیش از ۱۲۰۰ نفر بر اثر انفجار در دستگاه‌های ارتباطاتی در لبنان خبر دادند.
کد خبر : 932205

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، منابع خبری از زخمی شدن ده‌ها نفر بر اثر انفجار در دستگاه‌های ارتباطاتی در لبنان خبر دادند.

این منابع مدعی شدند که انفجار‌ها به صورت همزمان و گاهی به طور پیاپی و در مناطق مختلف لبنان رخ داده است.



این منابع افزودند که انفجار‌های دستگاه‌های ارتباطاتی به سبب هک این دستگاه‌ها صورت گرفته است.

(18:20) العربی الجدید مدعی شد که یک منبع در حزب‌الله گفته است که هک دستگاه‌های ارتباطاتی ویژه نیرو‌های حزب‌الله و منفجر شدن آن علت این حادثه بوده است.



(18:29) همچنین وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد با بررسی‌های انجام شده، اشخاصی که دارندگان وسیله ارتباطی پیجر مورد حمله هکری در لبنان قرار گرفته‌اند و این  وزارتخانه از تمام افرادی که دستگاه ارتباطیِ «پیجر» دارند خواست تا فوراً آنها را از خود دور کنند.

(18:31) به گزارش آنا، رزمندگان حزب الله از دستگاه های پیجر برای دریافت پیام های رمزنگاری شده استفاده میکنند و بالافاصله بعد از دریافت پیام به شکستن رمز و عمل به فرمان پیام روی می آورند.

چون معمولاً در صورت دریافت پیام بالافاصله رمزگشایی میشود بیشترین آسیب به دست و صورت این افراد نفر وارد شده و تعداد زیادی از کیف های کمری موجب جراحات شدید در پهلوها و کمر مشاهده شده، تا کنون شهادتی گزارش نشده اما جراحات بعضا عمیق است. 

تصاویر مدار بسته لبنانی در حجم بالا تصاویری از این جنایت منتشر کرده اند و اعلام شده در تمام بیمارستان های بیروت و جنوب لبنان به خون نیاز است.

انفجار یک دستگاه پیجر در فروشگاهی - بیروت

 

ازدحام جمعیت در بیمارستان‌ها - بیروت

 

انفجار یک دستگاه پیجر در مرکز خرید - بیروت

 
 

زخمی شدن یک نفر در اثر انفجار دستگاه پیجر در خیابان - لبنان

 

ازدحام جمعیت در بیمارستان‌ها - بیروت

 

تصاویر آثار بجا مانده از انفجار یک دستگاه پیجر- لبنان

 

جراحت سطحی سفیر ایران در بیروت لبنان بر اثر انفجار پیجر

(18:45) سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت با انتشار متنی در فضای مجازی نوشت: مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران، دچار جراحت سطحی شده‌اند. حال عمومی سفير محترم، خوب است.

جراحت بیش از ۱۲۰۰ نفر در پی انفجار دستگاه‌های ارتباط رادیویی

(18:48) شبکه تلویزیونی الجزیره نیز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که بیش از ۱۲۰۰ نفر در پی انفجار دستگاه‌های ارتباط رادیویی در لبنان زخمی شدند.

 

پیجر چیست؟

پیجرها یا بیپرها که بیشتر در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی محبوبیت داشتند، دستگاه‌هایی هستند که قادر به دریافت پیام‌های کوتاه و سیگنال‌های فراخوانی از طریق ارتباطات رادیویی بودند.

این دستگاه به دلیل سادگی، قابلیت اطمینان و توانایی دریافت پیام‌ها بدون نیاز به پوشش داده‌ای گسترده، به ویژه در دورانی که تکنولوژی تلفن همراه هنوز در دسترس عموم قرار نگرفته بود، در میان نهادهای نظامی و نیمه‌نظامی محبوبیت داشتند. در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی، پیجرها در شرایطی که دیگر ابزارهای ارتباطی شکست می‌خوردند یا در دسترس نبودند، اغلب توسط نیروهای نظامی استفاده می‌شدند. این دستگاه‌ها می‌توانستند در شرایط جنگی و مناطق دورافتاده که دسترسی به شبکه‌های تلفن همراه محدود است، به خوبی کار کنند.

با پیشرفت تکنولوژی و ظهور تلفن‌های همراه پیشرفته‌تر، استفاده از پیجرها کاهش یافته است.

 

انفجارها فقط شامل اعضای حزب‌الله نبوده است

(19:02) روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال آمریکایی در خبری در این رابطه گفت: دستگاه‌های ارتباطی هدف قرار گرفته در لبنان بخشی از محموله جدیدی بود که اخیرا وارد لبنان شده است.

این نشریه همچنین اعلام کرده که انفجارها فقط شامل اعضای حزب‌الله نبوده است، شهروندان لبنانی هم جز آسیب دیدگان هستند.

 

نگهبانان ساختمان‌ها و محیط‌بان‌ها هم جزء زخمی‌ها هستند

(19:04) یک منبع آگاه امنیتی در لبنان در این رابطه گفت: برخلاف ادعاهای مطرح شده در رسانه های غربی در جریان عملیات تروریستی انفجار پیجرها در لبنان تنها نیروهای حزب الله هدف قرار نگرفته‌اند.

این منبع افزود بسیاری از نگهبانان مجتمع‌های مسکونی که از سیستم‌های پیجر برای کنترل و نظارت در مراکز مسکونی استفاده می کردند نیز در جریان این عملیات مجروح یا به شهادت رسیده‌اند.

وی همچنین گفت: علاوه بر این برخی از محیط بانان لبنانی نیز که از سیستم های پیجر برای نظارت و کنترل مناطق حفاظت شده محیط زیست نیز استفاده می‌کردند مجروح یا به شهادت رسیده‌اند.

۸ شهید و بیش از ۲۰۰۰ زخمی در انفجارهای بیروت

(19:14) فراس الابیض وزیر بهداشت لبنان شامگاه امروز سه‌شنبه خبر داد که در جریان انفجار دستگاه‌های «پیجر» در بیروت، دو هزار ۷۵۰ نفر زخمی و هشت نفر از جمله یک کودک شهید شدند.

 

اعلام وضعیت آماده باش در سراسر فلسطین اشغالی

(19:17) رسانه‌های صهیونیستی از اعلام وضعیت آماده باش در سراسر سرزمین‌های اشغالی خبر می‌دهند.

در عین حال شبکه کان ۱۱ اسرائیل اعلام کرد حزب الله برای یک عملیات نظامی علیه اسرائیل آماده می‌شود.

 

سفیر ایران در بیروت پیجر نداشته است

(19:19) شبکه خبری المیادین در خبری فوری اعلام کرد: سفیر ایران پیجری همراه نداشته و دلیل مجروحیت وی، انفجار پیجر یکی از همراهان (آقای) امانی بوده است.

شهادت فرزند نماینده حزب الله در پارلمان لبنان

(19:24) علی عمار، نماینده حزب الله در پارلمان لبنان اعلام کرد فرزندش در عملیات تروریستی انفجار پیجرها به شهادت رسیده است. 

وی گفت: بدون شک تهاجم مستقیم اسرائیل صورت گرفت و این توصیف نیاز به تلاش و صحبت زیادی ندارد؛ و ما یک روز اندازه واقعی دشمن صهیونیستی را به او نشان می‌دهیم.

نشست نتانیاهو و فرماندهان نظامی در زیرزمین وزارت جنگ

(19:26) شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد به دلایل امنیتی نشست امنیتی نتانیاهو، یوآو گالانت وزیر جنگ و فرماندهان ارتش اسرائیل در اتاق فرماندهی ستاد کل ارتش اسرائیل در زیر زمین کریاه در حال برگزاری است.

 

ازدحام مردم لبنان در بیمارستان‌ها و درخواست وزارت بهداشت برای اهداء خون

آکسیوس: پیجرهای حزب الله در سراسر لبنان و بخش‌هایی از سوریه منفجر شدند

تارنمای آکسیوس روز سه شنبه به وقت محلی در گزارشی نوشت: رسانه‌های لبنانی و آمریکایی و یک منبع آگاه به اکسیوس گزارش دادند که دستگاه‌های پیجر متعلق به نیروهای حزب‌الله روز سه‌شنبه در سراسر لبنان و بخش‌هایی از سوریه منفجر شدند.

9 شهید و ۲۷۵۰ زخمی در انفجار زنجیره‌ای پیجرها در لبنان 

 وزیر بهداشت لبنان از شهادت دستکم ۹ شهروند لبنانی در انفجار پیجرها و زخمی شدن ۲۷۵۰ نفر خبر داد و افزود وضعیت ۲۰۰ نفر از مجروحان وخیم اعلام شده است. 

صلیب سرخ لبنان اعلام کرده است که بیش از 30 آمبولانس برای اعزام به مکان‌هایی که انفجارهای متعددی رخ داده از جمله در بقاع و ضاحیه جنوبی بیروت اعزام شده‌اند.

صلیب سرخ لبنان افزود که 50 دستگاه آمبولانس دیگر و 300 نفر از کارشناسان اورژانس برای کمک به مجروحان به کار گرفته شده‌اند.

واکنش سازمان ملل به انفجارهای لبنان: بسیار نگران کننده است

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل روز سه‌شنبه به وقت محلی با ابراز تأسف از آسیب دیدن غیرنظامیان در جریان انفجارهای دستگاه‌های بی‌سیم حزب‌الله لبنان، بار دیگر بر ضرورت جلوگیری از افزایش تنش در منطقه تأکید کرد.

سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد که سازمان ملل از تلفات غیرنظامیان ابراز تأسف می‌کند.

او ادامه داد که پیگیری تحولات از سوی سازمان ملل ادامه دارد و در حال حاضر اطلاعات دقیق‌تری ازآنچه رسانه‌ها منتشر کرده‌اند در اختیار سازمان ملل قرار نگرفته است.

سخنگوی سازمان ملل افزود: این انفجارها درست قبل از این جلسه در حال رخ دادن بودند. ما مشخصاً، کاملاً متوجه وقایع رخ داده در بیروت و بقیه بخش‌های لبنان هستیم. می‌توانم بگویم این تحولات بسیار نگران‌کننده است به‌ویژه اینکه این وقایع در شرایط کاملاً ناپایدار در حال رخ دادن است. ما اطلاعاتی بیش ازآنچه در رسانه‌ها منتشر شده است، در اختیار نداریم.

عراقچی در جریان آخرین وضعیت درمان سفیر ایران در لبنان قرار گرفت

سیدعباس عراقچی سه شنبه شب ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ در این تماس تلفنی، از خداوند برای مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان سلامتی و شفای عاجل مسئلت کرد.

وزیر امور خارجه همچنین برای انتقال فوری سفیر کشورمان و دیگر مجروحان در صورت نیاز اعلام آمادگی کرد. 

تمامی بنادر رژیم صهیونیستی به حالت آماده باش کامل درآمدند

شبکه کان رژیم صهیونیستی سه شنبه شب اعلام کرد که در تمامی بنادر رژیم صهیونیستی از جمله ایلات اعلام آماده باش کامل شده است.

از سوی دیگر سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که جبهه داخلی ارتش این رژیم نیروهای خود را در منطقه حیفا در شمال فلسطین اشغالی مستقر کرده است.

آمریکا مدعی عدم دخالت در انفجار پیجرها در لبنان شد 

وزارت خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه اعلام کرد: سیاست ما همچنان مانند گذشته است و برای حل دیپلماتیک نزاع میان اسرائیل و حزب‌الله تلاش می‌کنیم.

این وزارتخانه همچنین افزود: در حال جمع‌آوری اطلاعاتی از انفجارهای دستگاه‌های ارتباطی در لبنان هستیم، واشنگتن در این مسئله دخالت ندارد.

گفتگوی تلفنی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و وزیر دفاع آمریکا

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب در خصوص تحولات جاری در سرزمین‌های اشغالی تلفنی با لوید آستن، وزیر دفاع آمریکا گفتگو کرد.

شرایط امنیتی در شمال سرزمین‌های اشغالی محور گفتگوهای مقامات ارشد آمریکایی و اسرائیلی عنوان شده است.

این گفت‌وگوی تلفنی ساعتی پس از انفجار پیجرهای مختلف در مناطق لبنان صورت می‌گیرد.

افشاگر آمریکایی: انفجارهای لبنان بمب‌گذاری و عملیات تروریستی است نه حمله هکری

ادوارد اسنودن کارمند سابق و افشاگر اسناد آژانس امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد که حادثه لبنان در واقع یک بمب‌گذاری و عملیات تروریستی و بوده نه حمله هکری.

اسنودن در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: همان‌طور که اطلاعاتی در مورد پیجرها یا دستگاه‌های دریافت پیام منفجر شده در لبنان منتشر می‌شود، به نظر می‌رسد مواد منفجره در آنها کار گذاشته شده، نه هک.

وی افزود: صدمات مداوم و بسیار جدی بسیار زیاد این فرضیه را ثابت می‌کنند. اگر باتری‌های لیتیوم بیش از حد داغ شوند منفجر نمی‌شوند بلکه بیشتر انتظار آتش‌سوزی‌های کوچک و ناقص می‌رود.

اسنودن ادامه داد: کاری که اسرائیل انجام داده است، کاملاً بی‌پروایی است. آنها تعداد بی‌شماری از افرادی را که در حال رانندگی، خرید و کارهای دیگر بودند منفجر کردند. این اقدام با تروریسم فرقی ندارد.

نخست وزیر عراق دستور اعزام کادر پزشکی به لبنان را صادر کرد

محمد شیاع السودانی نخست وزیر سودان به دنبال جنایت رژیم صهیونیستی که در جریان آن هزاران لبنانی مجروح شدند، دستور اعزام کادر پزشکی برای کمک به مجروحان این حادثه را صادر کرد به دستور سودانی تیم های اورژانس نیز راهی لبنان شدند.

از سوی دیگر جنبش نجبای عراق نیز در بیانیه ای شهادت شماری از لبنانی را در جریان خرابکاری رژیم صهیونیستی به ملت و برادران جهادگر لبنانی خود تسلیت گفت.

ایران اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی را در لبنان به شدت محکوم کرد

ناصر کنعانی سه شنبه شب ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ اظهار داشت: عملیات تروریستی امروز در لبنان در ادامه عملیات‌های ترکیبی رژیم صهیونیستی و عوامل مزدور آنها انجام شده و مغایر با تمامی اصول اخلاقی و انسانی، حقوق بین‌الملل بویژه حقوق بین الملل بشردوستانه بوده و مستوجب پیگرد کیفری بین‌المللی، محاکمه و مجازات است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این اقدام تروریستی ترکیبی، که در حقیقت به نوعی اقدام به کشتار دسته جمعی است، بار دیگر به روشنی اثبات می‌کند که رژیم صهیونیستی علاوه بر ارتکاب جنایات جنگی و نسل‌کُشی علیه مردم فلسطین، صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را در معرض تهدیدی جدی قرار داده است.

وی تصریح کرد: براین اساس، مقابله با اقدامات تروریستی علیه رژیم و تهدیدات ناشی از آن، ضرورتی آشکار است و لازم است جامعه جهانی در راستای مقابله با بی کیفرمانی مقامات جنایتکار صهیونیستی، سریعا اقدام کند.

کنعانی ضمن ابراز همدردی و همبستگی با دولت، ملت و مقاومت لبنان و خانواده‌های شهدا و مجروحان این عملیات تروریستی، برای همه مجروحین این حادثه از جمله سفیر کشورمان در لبنان، شفای عاجل مسئلت و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران برای ارائه هر نوع کمک مورد نیاز به دولت و ملت لبنان آمادگی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر