صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۳ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳

اسلامی: آژانس می‌تواند از ظرفیت‌های ایران به عنوان یک قطب منطقه‌ای استفاده کند

رئیس سازمان انرژِی اتمی کشورمان دیدار اخیر با مدیرکل آژانس را گامی روبه‌جلو توصیف کرد و با تأکید بر اهمیت استمرار روابط دوجانبه، گفت: پیشنهاد ما مبنی بر استفاده آژانس از ظرفیت‌های منطقه‌ای ایران مورد استقبال گروسی قرار گرفت.
کد خبر : 932063

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که به‌منظور شرکت در شصت و هشتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین سفر کرده است، در خصوص دیدار اخیر با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار کرد: دیدار با مدیرکل آژانس را در وین انجام دادیم و طی آن مروری بر وضعیت فی‌مابین داشتیم. به آقای گروسی اعلام شد که با جدیت توسعه صنعت هسته‌ای ایران که در چارچوب ضوابط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و البته موردحمایت آژانس است را دنبال می‌کنیم.

اسلامی افزود: در این نشست، پیشنهاد شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌تواند از فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی که جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده است به‌عنوان یک قطب منطقه‌ای استفاده کند؛ این موضوع مورد استقبال و تشویق مدیرکل آژانس قرار گرفت.

معاون رئیس‌جمهور گفت: همچنین در این دیدار مقرر شد موضوعات هسته‌ای را که در چارچوب برجام مطرح می‌شود، از طریق تنظیم برنامه‌ها و تداوم رفت‌وآمد‌ها و گفت‌وگوی سازنده به‌گونه‌ای که تأمین‌کننده منافع ایران و حل‌وفصل موضوعات باقیمانده باشد، ادامه دهیم.

{$sepehr_key_2026}

اسلامی ضمن مثبت ارزیابی کردن این جلسه تصریح کرد: روند گفتگو‌ها در جلسه با مدیرکل آژانس خوب بود و به اعتقاد بنده این دیدار یک گام روبه‌جلو محسوب می‌شود؛ مهم‌ترین پیام این جلسه آن بود که دنیا بداند ارتباط ایران با آژانس به شکل پایدار ادامه دارد و تحت هیچ شرایطی با عملیات فشار روانی و سیاه‌نمایی این روند دچار آسیب نخواهد شد و ما روند را به‌گونه‌ای که تأمین‌کننده منافع ایران باشد، دنبال خواهیم کرد.

ناگفته نماند که گروسی نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: با محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مورد اهمیت حفظ تعامل، توافق داشتیم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین خبر داده است که به‌زودی برای دیدار‌های مهم سیاسی و فنی به تهران سفر خواهد کرد.

این دیدار در حاشیه شصت‌وهشتمین کنفرانس عمومی آژانس اتمی در وین برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر