صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۴۸ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۳

ضرورت اصلاح ساختار ادارات تربیت بدنی دانشگاه‌ها

معاون اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان بر ضرورت اصلاح ساختار ادارات تربیت بدنی دانشگاه‌ها تاکید کرد.
کد خبر : 932027

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اجلاس معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کشور صبح امروز (دوشنبه، ۲۶ شهریور ۱۴۰۳) با حضور سعید حبیبا معاون دانشجویی دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و سایر مسئولان در سالن شهید رئیسی دانشگاه تهران برگزار شد.

قاسم‌نژاد معاون اداره کل تربیت‌بدنی سازمان امور دانشجویان در این همایش گفت: در حوزه قهرمانی شانزدهمین المپیاد قهرمانی به میزبانی دو دانشگاه اصفهان و صنعتی اصفهان برگزار شده است. برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور برگزاری مسابقات قهرمانی در رشته‌های غیرالمپیادی در شش ماهه دوم سال جاری انجام شده است.

وی افزود: در حوزه ورزش همگانی در کنار برگزاری المپیاد ورزش‌های همگانی در سال‌های زوج شمسی، جشنواره‌های بهاره، پاییزه. زمستانه و همچنین مسابقات استانی جه حضور در المپیاد همگانی سال آینده در دست اقدام هست. طرح پایش و تندرستی دانشجویان جدیدالورود هم‌زمان با بازگشایی دانشگاه‌ها انجام می‌شود. همچنین، امسال پنجاه و چهارمین نشست مدیران تربیت‌بدنی به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد را داشته‌ایم و در بهمن‌ماه نیز دوره بعدی آن را برگزار خواهیم کرد.

قاسم نژاد با بیان اینکه در حوزه ورزش همگانی هرساله در دانشگاه‌ها رویدادهای مختلفی برگزار می‌شود؛ اظهار کرد: اداره کل تربیت‌بدنی با همکاری دانشجویان شاهد و اداره بین‌الملل، المپیادهای دانشجویان بین‌الملل و شاهد را برگزار می‌کند.

معاون اداره کل تربیت‌بدنی تصریح کرد: توسعه و تجهیز فضاهای ورزشی از دیگر برنامه‌هایی هست که اداره کل تربیت‌بدنی انجام می‌دهد از صندوق رفاه برای همکاری در توسعه و ساخت فضاهای ورزشی در مجاورت خوابگاه‌های دانشجویی بسیار سپاسگزاریم.

وی تصریح کرد: هر ساله نشست مدیران تربیت‌بدنی را برگزار می‌کنیم‌ که در نشست مذکور با برگزاری کارگروهانی مختلف، اهم فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزش دانشجویی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

  قاسم نژاد با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۸۸ پروژه ورزشی، افتتاح، بازسازی و تجهیز شده است؛ تصریح کرد: ۵۷ فضای ورزشی سرپوشیده شامل: ۲۹ اتاق تندرستی و باشگاه بدن‌سازی، ۴ سالن ورزشی چند منظوره، ۱۰ مرکز تندرستی و مشاوره ورزشی، ۱۴ سالن ورزشی تک منظوره (کشتی، تنیس، دارت و...)، ۳۱ فضای ورزشی روباز شامل: ۱۰ زمین چمن مصنوعی، ۵ زمین ورزش‌های ساحلی، ۸ زمین ورزشی روباز، ۵ پیست دوچرخه‌سواری و مسیر تندرستی و ۳ زمین تنیس پروژه ورزشی را به اتمام رسانده‌ایم که در مجموع بیش از ۷۴.۶۰۶ مترمربع شامل  ۱۴.۶۷۸ مترمربع فضای سرپوشیده و ۵۹.۹۲۸ مترمربع فضای روباز؛ به فضای ورزشی دانشگاه‌ها اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه تدوین و امضاء تفاهم‌نامه با سایر فدراسیون‌های ورزشی به منظور هم‌افزایی و استفاده از پتانسیل‌های دو طرف جزو اهم برنامه‌های اداره کل تربیت‌بدنی است؛ ایشان افزودند چالش‌های ما در حوزه ورزش دانشگاهی شامل ساختار ادارات تربیت‌بدنی می‌شود به طوری که در برخی دانشگاه‌ها تقلیل جایگاه ادارات تربیت‌بدنی دانشگاه‌ها را داریم همچنین در ساختار برخی از دانشگاه‌ها اداره تربیت‌بدنی تعریف نشده است و یا از نیروهای غیرتخصصی در حوزه ورزش دانشجویی استفاده می‌کنند عدم شفافیت در میزان بودجه ورزش دانشگاه‌ها نیز از جمله چالش‌هایی هست که باید پیگیری شود.

وی در پایان، درخواست کرد حمایت‌های لازم از مدیران تربیت‌بدنی در برگزاری فعالیت‌های ورزشی برای پر کردن اوقات فراغت دانشجویان انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر