صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نوآوری هنگ کنگ برای کاهش مصرف انرژی هوش مصنوعی

یک گروه فولادسازی که در هنگ کنگ مستقر است، در بحبوحۀ اوج گرفتن مصرف انرژی در حوزه هوش مصنوعی راه حلی جدید برای کاهش مصرف برق ارائه کرده است.
کد خبر : 932005

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ساوت چاینا مورنینگ، یک اپراتور مرکز داده به نام گلوبال سوییچ (Global Switch) که در هنگ کنگ مستقر است با تولید خنک‌کننده‌های مایع برای تراشه‌های هوش مصنوعی، راه حلی برای بحران مصرف انرژی در این حوزه از فناوری ارائه داده است.

افزایش تقاضا برای خدمات هوش مصنوعی، نیاز به مصرف انرژی را بالا برده است، به‌طوری‌که نیاز به برق برای کاربرد‌های هوش مصنوعی از ۲۰ کیلووات در هر رَک بیش از ۱۰۰ کیلووات بیشتر شده است.

اعلام این راه‌حل‌های خنک‌کننده در بحبوحه افزایش درخواست‌ها برای واحد‌های پردازش گرافیکی ساخت چین انجام می‌شود که برای عملیات‌های هوش مصنوعی بسیار مهم هستند، به‌ویژه آنکه، آمریکا محدودیت‌های صادراتی برای تراشه‌های خاص انویدیا را به سمت شرکت‌های دیگر مانند هوآوی معطوف کرده است.

تقاضای اصلی و اولیه برای این مایع خنک‌کننده جدید در هنگ کنگ آغاز شده است. در این روش، مایع خنک‌کننده در ترکیب با هوا به مبدل‌های حرارتی افزوده می‌شود.

گلوبال سوییچ که در سال ۱۹۹۸ در بریتانیا تأسیس شد ۱۳ مرکز داده را در ۸ بازار جهانی راه‌اندازی کرده است و با بازیگران بزرگی، چون هلدینگ علی‌بابا همکاری دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر