صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۳ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛

آیین تجلیل از کارمندان نمونه ستاد وزارت علوم برگزار شد

آیین تجلیل از ۵۷ کارمند نمونه ستاد وزارت علوم با حضور حسین سیمایی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاونان این وزارتخانه، برگزار شد.
کد خبر : 931901

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین سیمایی در این آیین، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ولادت باسعادت حضرت نبی اکرم (ص) و امام صادق (ع) و آغاز هفته وحدت، گفت: حفظ و ارتقای کرامت کارمندان آموزش عالی را وظیفه خود می‌دانم و تلاش می‌کنم تا حد امکان و مقدورات، دغدغه‌های آنان را رفع کنم.

وی تاکید کرد: تجارب شخصی من از دوران دانشجویی، استادی و مسئولیت اجرایی بر این گواهی می‌دهد که کارمندان از اقشار زحمت‌کش جامعه هستند و بخش مهمی از وظایف سازمان‌ها و ادارات بر عهده کارمندان است.

وزیر علوم گفت: شواهد عینی نشان می‌دهد اگر ما دغدغه‌های معیشتی و شغلی کارمندان را کم کنیم، تراکم کاری و سنگینی وظایف به چشم نمی‌آید و آرامش جای اضطراب را می‌گیرد.

سیمایی اظهار داشت: به خوبی به مشکلات اقتصادی و معشیتی کارمندان آموزش عالی واقف هستم اما وزارت علوم در این حوزه اختیار قانونی زیادی ندارد و این موضوع  باید بیشتر توسط سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول برطرف شود.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه گفت: امیدوارم در بحث حقوق و مزایای کارکنان تحولی صورت بگیرد تا شرایط این قشر از جامعه، بهبود یابد.

وزیر علوم پس از استماع نظرات چند نفر از کارکنان حاضر در نشست، نسبت به پیگیری برقراری فوق العاده ویژه حقوق کارکنان آموزش عالی، قول مساعد داد.

اشاره خطیبی به چابکی ساختار وزارت علوم

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم نیز در این آیین گفت: در حد مقدورات به مسائل رفاهی کارکنان توجه کردیم، در ستاد وزارت آیین نامه رفاهی دولت کاملا اجرا شد و به دانشگاه‌ها نیز توصیه اکید شد متناسب با اعتبارات خود که مستقل از وزارت علوم است؛ آیین‌نامه را تمام و کمال اجرا کنند.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم اعزام کارمندان به سفر زیارتی عتبات عالیات و مشهد مقدس، اعزام به اردوی راهیان پیشرفت و راهیان نور و دادن پاداش نقدی به مناسبت تولد و ازدواج را بخشی از کمک‌های رفاهی برای کارکنان نام برد.

خطیبی گفت: در سه سال گذشته در وزارت علوم فقط ۳ نفر نیروی انسانی جدید جذب شده است و در مقابل ۱۳۲ کارمندی که به شکل بازنشستگی و انتقال از وزارتخانه خارج شده‌اند فقط ۱۰۳ کارمند ورودی داشتیم که نشان‌دهنده حفظ چابکی ساختار وزارت علوم است.

در این مراسم از ۵۷ کارمند نمونه حوزه‌های مختلف ستاد وزارت علوم تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر