صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۴ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳

مسابقه مشخصه‌یابی نانومواد برگزار می شود

۲۵ مهرماه ۱۴۰۳ مصادف با هفته استاندارد، مسابقه مشخصه‌یابی نانومواد از طریق پرتال سایت آموزش فناوری نانو برگزار خواهد شد.
کد خبر : 931835

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، شیوه نامه تکمیلی شرکت در مسابقه از طریق سایت رسمی استاندارد و ایمنی نانو متعاقبا اعلام خواهد شد. شرکت در مسابقه برای همه فعالان حوزه فناوری نانو آزاد است و به پنج نفر از کسانی که بالاترین امتیاز را کسب کرده باشند، جوایز نقدی و گرنت شبکه آزمایشگاهی اعطا خواهد شد.

مشخصه‌یابی نانومواد طیف وسیعی از روش‌ها و دستگاه‌ها را در بر می‌گیرد. به دلیل کاربرد متنوع نانومواد در حوزه‌های مختلف، تعیین خصوصیات آن‌ها مهم و ضروری است. مشخصه‌هایی از جمله اندازه، شکل، رسانش الکتریکی و گرمایی، بلورینگی، غلظت و … تعیین‌کننده خصوصیات و کاربرد نانومواد هستند.

در این زمینه، استانداردهای کاربردی زیادی تدوین شده که یادگیری و استفاده از آن‌ها برای دست‌یابی به نتایج دقیق‌تر و داشتن یک تجربه ایمن در کار با نانومواد ضروری است. این استانداردها روش‌های مناسب برای یک نوع و یک مقدار ماده یا نمونه داده شده، همراه با آماده‌سازی نمونه و روش‌شناسی تجزیه و تحلیل داده ها را تحت پوشش قرار می‌دهند.

با توجه به اهمیت مسئله و با هدف آشنایی بیشتر فعالان حوزه نانو با استانداردهای پرکاربرد حوزه مشخصه‌یابی نانومواد، گروه استاندارد و ایمنی ستاد توسعه فناوری‌نانو و میکرو مسابقه ملی “مشخصه‌یابی نانومواد” را برگزار می‌کند.

به منظور شرکت در این مسابقه می‌بایست منابع مشخص شده را مطالعه کرده و در روز مسابقه به لینک اعلام شده مراجعه و در زمان مشخص به سوال‌ها پاسخ دهید. سوال‌ها به دو شکل چهار گزینه‌ای و تشریحی طراحی شده است.

این استانداردها روش‌های مناسب برای یک نوع و یک مقدار ماده یا نمونه داده شده، همراه با آماده‌سازی نمونه و روش‌شناسی تجزیه و تحلیل داده‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهند که آشنایی با آن‌ها برای کارشناسان آزمایشگاه، پژوهشگران و دانشجویانی که با نانو مواد کار می‌کنند، مفید و البته ضروری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر