صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۵ - ۱۰ مهر ۱۴۰۳
در گفت‌وگو با آنا عنوان شد؛

نوآوری و بهینه‌سازی فرآیند تولید کاشی و سرامیک در دستور کار فناوران

رئیس سرای نوآوری کاشی و سرامیک دانشگاه آزاد میبد گفت: به دنبال نوآوری و بهینه‌سازی فرآیند تولید، مواد اولیه، قطعات یدکی، ماشین‌آلات و انرژی در صنعت کاشی و سرامیک کشور به دست فناوران هستیم.
کد خبر : 931817

حمیدرضا عابدینی رئیس سرای نوآوری کاشی و سرامیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد درباره ایجاد این سرا در میبد به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: با توجه به وجود ۱۰۷ واحد صنعتی فعال تولید کاشی و سرامیک کشور از ۱۴۰ واحد فعلی و بالغ بر ۶۵ واحد در زمینه تولید مواد اولیه اعم از انواع فریت، گلوله، جوهر‌های دیجیتال و مواد نسوز و نیاز به نوآوری و بهینه‌سازی فرآیند تولید، مواد اولیه، قطعات یدکی، ماشین آلات و انرژی بر ایجاد این مرکز در شهر میبد تصمیم گرفته شد.

وی توضیح داد: با سفر معاون وقت تحقیقات، نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به استان یزد، این موضوع مطرح و طی حکم ۱۱۴۸۰/س در 11 خرداد 1400 با آغاز کار و فعالیت سرا موافقت و سپس 13 بهمن همان سال طی حکم ۷۵۵۵۱/ص با درخواست تجاری‌سازی آن نیز موافقت شد.

رئیس سرای نوآوری کاشی و سرامیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد، مهم‌ترین مأموریت این سرا را ایجاد یک مرکز واحد به منظور گردهمایی متخصصان، ایده‌پردازان و نوآوران صنعت کاشی و سرامیک دانست و گفت: سرای نوآوری اسفند ۱۴۰۱ با برگزاری ایده‌شو سرامیک با انتخاب سه ایده برتردر این زمینه (بازگشت آب از اسپری– درایر‌های تولید گرانول، استفاده تز پسماند‌های معادن در فوم‌های سرامیکی و استفاده ضایعات پخته در تولید آجر‌های تراوا) مجوز حضور در نمایشگاه عصر امید تهران را به دست آورد.

به گفته عابدینی، بالابردن سطح دانش کارکنان صنعت کاشی و سرامیک با توجه به مسئولیت آموزشی دانشگاه آزاد میبد از دیگر برنامه‌های سرای نوآوری بوده و تفاهم‌نامه با مراکز صنعتی و ارگان‌ها برای ایجاد و اجرای طرح‌های تحقیقاتی و صنعتی منعقد شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که نحوه تعامل و همکاری نهاد‌ها و سازمان‌های مربوط با سرای نوآوری به چه صورت بوده و آیا تفاهم‌نامه و یا قراردادی در زمان فعالیت سرا تبادل شده است؟ گفت: اکنون بین سرا و شرکت‌های بزرگ سرامیک و نهاد‌های صنعتی دولتی در منطقه تفاهم‌نامه همکاری امضا شده است که می‌توان گروه صنعتی احسان میبد، شهرک صنعتی جهان آباد، کارخانجات ناز سرام و گلچین میبد را ذکر کرد.

رئیس سرای نوآوری کاشی و سرامیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد با بیان اینکه اکنون دو شرکت آزماداد کویر و یاوران سرام در واحد پژوهشکده سرای نوآوری مستقرهستند به آنا گفت: در برنامه تنظیم شده برای کار‌های اجرایی و اهداف سرا برنامه مدونی صورت گرفته و در برنامه، درآمد مبلغی بالغ بر ۵ میلیارد ریال از طریق دوره‌های آموزشی و ماهانه مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال از طریق خدمات آزمایشگاهی برای سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است.

عابدینی با عنوان اینکه به دلیل وضعیت نامناسب جذب دانشجو، حضور دانشجویان در فعالیت‌های سرا چندان چشمگیر نیست، بیان کرد: لازم است برای افزایش فعالیت‌های سرا در زمینه خدمات آزمایشگاهی تمام تلاش‌های مقامات مربوط صورت گیرد تا بتوان درآمد خدمات را تا سطح ۲میلیارد ریال در ماه افزایش داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر