صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۸ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
کلانتری: ۱۲ مدرسه مهارتی داریم

راه‌اندازی مدارس عالی مهارتی دامپزشکی و حقوق در دانشگاه آزاد البرز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه مدارس عالی مهارتی دامپزشکی و حقوق به‌زودی در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شوند، گفت: اکنون ۱۲ مدرسه مهارتی داریم.
کد خبر : 931776

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم‌افزایی عملیاتی کردن اهداف پیش‌بینی شده مدارس عالی مهارتی با حضور حسین کلانتری خلیل‌آباد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج، معاونان دانشگاه و مدیران مدارس عالی مهارتی در سالن جلسات حوزه ریاست واحد کرج برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در این نشست گفت: تأسیس و راه‌اندازی مدارس عالی مهارتی در دانشگاه دو مقوله مهم و اساسی مهارت‌آموزی و ارتباط با صنعت را دربرمی‌گیرد.

کلانتری خلیل‌آباد، تنظیم رابطه متقابل تحصیل با اشتغال، افزایش سطح کارآمدی افراد برای ورود به بازار کار و شناخت کسب و کار‌های نوین و گسترش دانش‌های مهارتی موردنیاز آن، توسعه و تقویت کاربرد فناوری‌های نوین در حوزه‌های مهارتی، گسترش و تقویت دانش مهارتی و توانمندسازی همه‌جانبه‌ (فنی، فرهنگی، اجتماعی و کارآفرینانه) منابع انسانی فرهیخته را از اهداف مدارس عالی مهارتی برشمرد.

وی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز دارای ۱۲ مدرسه عالی مهارتی ازجمله مدرسه عالی مهارتی جوشکاری و آزمایش‌های غیرمخرب، روانشناسی و توانمندسازی حرفه‌ای، تربیت‌بدنی، معماری، انرژی (کارابنا)، کشاورزی، فناوری‌های آینده، زندگی هوشمند، قرآن به زبان انگلیسی، قنادی و آشپزی، رسانه و هنر‌های نمایشی، کسب و کار و مدرسه عالی مهارتی مالی و سرمایه‌گذاری است و مدارس عالی مهارتی دامپزشکی و حقوق هم با توجه به ظرفیت‌ها و سند آمایش استان البرز در واحد کرج و شورای نظارت و هماهنگی استان بررسی، تأیید و به سازمان ارسال شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز یادآور شد: همچنین با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده با سازمان اصناف استان البرز، رشته‌های شکل گرفته در دانشکده‌ مهارت و کار آفرینی و مدارس عالی مهارتی و توانمندسازی اصناف از مهارت‌های زیبایی و طراحی لباس با همکاری اتحادیه‌ها در دست طراحی و اخذ مجوز هستند.

کلانتری خلیل‌آباد با مخاطب قرار دادن مدیران مدارس عالی و مهارتی گفت: انتظار از مدارس عالی مهارتی این است که آموزش مهارت در حیطه کاری شما باشد، مهارت‌آموزی به دانشجویان، دانش‌آموختگان و توانمندسازی آنان جزئی از وظایف مدارس عالی مهارتی است و این مدارس باید برای خود یک بسته کاری تعریف شده داشته باشند تا با مشاغل و اصناف ارتباط متقابل گرفته و در مسیر آموزش و مهارت‌آموزی قرار بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بودجه پیش‌بینی شده سال مالی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ و سهم عملکردی هریک از حوزه‌ها و معاونت‌ها در تحقق بودجه و سهم درآمد‌های غیرشهریه‌ای گفت: برای هریک از مدارس عالی و مهارتی در بودجه درآمد یک میلیارد تومانی در نظر گرفته شده که مدیران و مسئولان مدارس باید کوشا و فعال بوده و با استفاده از امکانات، ظرفیت و توان علمی استادان و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اعم از کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها و فعال‌سازی دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و ارتباط با صنایع و دستگاه‌های اجرایی استان البرز عملکردی مناسب و قابل قبول داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر