صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
چمران در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

دعوت از شهردار تهران برای ارائه گزارش درباره مسکن به شورای شهر

رئیس شورای شهر تهران درباره مطرح شدن سوال از شهردار تهران توسط یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: ما هنوز از ایشان دعوت نکردیم. اما دعوت می‌کنیم که در مورد مسکن گزارشات خود را ارائه دهد.
کد خبر : 931699

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران پیش از آغاز جلسه شورا گفت: در جلسه علنی امروز ما گزارشی را از معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری از بازگشایی مدارس و برنامه‌هایی که اجرا شده خواستار شدیم.

وی افزود: پس از این گزارش، انتخاب حسابرسان شورا را خواهیم داشت، که مربوط به سال ۱۴۰۳ است که انشالله انتخاب خواهند شد.

اگر برنامه‌ریزی شود می‌توان از میزان آن کاست اما تا وقتی وسایل حمل و نقل عمومی را افزایش ندهیم و بیش از 60 درصد از وسایل نقلیه شخصی استفاده شود این شرایط را شاهد خواهیم بود

وی درباره ترافیک در مهرماه تصریح کرد: برنامه‌ای به صورت سالیانه توسط شهرداری، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های دخیل در بازگشایی مدارس از مدت‌ها قبل در نظر گرفته می‌شود. حمل و نقل در روزهای اول مهر و آغاز سال تحصیلی بدتر از روزهای قبل خواهد بود و 20 درصد نامناسب‌تر می‌شود و این برنامه‌ها برای کاستن ترافیک است. اگر برنامه‌ریزی شود می‌توان از میزان آن کاست اما تا وقتی وسایل حمل و نقل عمومی را افزایش ندهیم و بیش از 60 درصد از وسایل نقلیه شخصی استفاده شود این شرایط را شاهد خواهیم بود. مترو و اتوبوس اصل مسئله و مبنای حمل و نقل عمومی هستند.

وی درباره مطرح شدن سوال از شهردار تهران توسط یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: سوال مراحل قانونی خود را طی نکرده بود و ما روز سه‌شنبه را در نظر گرفته بودیم، اما چون سفر بریکس پیش آمد، اجازه دادیم به فرصت دیگری موکول شود. ما هنوز از ایشان دعوت نکردیم. اما دعوت می‌کنیم که در مورد مسکن گزارشات خود را ارائه دهد.

حسابرسان عملکرد مالی را بررسی می‌کنند اما شفافیت مسئله دیگری است و باید درآمد و هزینه به‌روز ارائه شود. وقتی حسابرسی صورت بگیرد موارد شفاف خواهد شد.

چمران همچنین درباره تحقیق و تفحص از سازمان املاک شهرداری تهران تاکید کرد: کمتر از 48 ساعت اعلام وصول شده و کارهای آن به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه حسابرسی ارتباطی به شفافیت مالی ندارد، تصریح کرد: حسابرسان عملکرد مالی را بررسی می‌کنند اما شفافیت مسئله دیگری است و باید درآمد و هزینه به‌روز ارائه شود. وقتی حسابرسی صورت بگیرد موارد شفاف خواهد شد.

 

اصرار سوده نجفی به سوال از شهردار تهران

سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و شصت و دومین جلسه شورا با اشاره به طرح سوال از شهردار تهران اظهار داشت: بنده در راستای ماده ۸۳ قانون انتخاب شهرداران در تاریخ ۱۱ شهریور یعنی ۱۵ روز پیش سئوالی از شهردار تهران آقای زاکانی داشتم که تقدیم ریاست شورای اسلامی شهر تهران چمران کردم که ایشان نیز این موضوع را تایید و به شهردار تهران ابلاغ کردند.

در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر، موضوع به صورت سئوال مطرح می‌شود که در این‌صورت رییس شورا سؤال را کتباً به شهردار اطلاع خواهد داد و حداکثر ظرف ده روز پس از ابلاغ، شهردار موظف به حضور در جلسه عادی یا فوق‌العاده ‌شورا و پاسخ به سئوال است.

وی ادامه داد: در ماده ۸۳ قانون انتخاب شهرداران اینگونه قید شده است که "چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند ابتدا توسط رییس‌شورا موارد را به صورت روشن به شهردار تذکر خواهند داد. در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر، موضوع به صورت سئوال مطرح می‌شود که در این‌صورت رییس شورا سؤال را کتباً به شهردار اطلاع خواهد داد و حداکثر ظرف ده روز پس از ابلاغ، شهردار موظف به حضور در جلسه عادی یا فوق‌العاده ‌شورا و پاسخ به سئوال است."

نجفی افزود: سئوال بنده به استناد تذکر سایر اعضای شورای اسلامی شهر تهران بود که در این خصوص پیش تر تذکر داده بودند اما گویا طرح سئوال ۱۱ شهریور بنده را تذکر نامیده اند لذا بنده یک بار دیگر سئوال خود را مطرح می کنم تا ایرادی که برخی به این موضوع دارند رفع شود. بنده قطعا به سئوال اصرار دارم و خواستار حضور شهردار در صحن شورا برای پاسخ به این سئوال هستم.

انتقاد از تور بازدید خبرنگاران از پروژه های مسکن شهرداری؛ متاسفانه شهرداری به جای پاسخگویی اقدام به برگزاری تور بازدید با حضور خبرنگاران کرده و در اقدامی عجیب بنده را هم به این تور دعوت کرده که در زمان مناسب به این موضوع خواهم پرداخت.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برگزاری تور بازدید خبرنگاران از پروژه های مسکونی اظهار کرد: متاسفانه شهرداری به جای پاسخگویی اقدام به برگزاری تور بازدید با حضور خبرنگاران کرده و در اقدامی عجیب بنده را هم به این تور دعوت کرده که در زمان مناسب به این موضوع خواهم پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر