صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۹ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
مهم‌ترین اتفاقات هفته چهارم لیگ برتر

مرگ تلخ یک هوادار و دردسرهای بود و نبود VAR / کلید اولین استعفا زده شد

هفته چهارم لیگ برتر در غیاب سرخابی‌ها تحت تأثیر مرگ یک هوادار قرار گرفت.
کد خبر : 931676

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران به دلیل حضور تیم‌های استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا با برگزاری ۶ دیدار پیگیری شد و سرخابی‌های پایتخت دیدار‌های این هفته را شنبه ۱۹ آبان برگزار می‌کنند، البته بازی‌های هفته چهارم در غیاب سرخابی‌ها خالی از حواشی نبود.

سپاهان - ملوان

برتری سپاهان مقابل ملوان در شرایطی رقم خورد که این دیدار با حواشی مختلفی همراه شد. مهم‌ترین حادثه درگذشت تماشاگر ملوان بر اثر سکته قلبی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان بود. مرحوم مرتضی خائفی که بالغ بر ۶۰ سال سن داشت به دلیل حمله قلبی سکته کرد و در حالی که پزشک ملوان و همچنین تیم پزشکی ورزشگاه تلاش کردند تا او زنده بماند و حتی در آمبولانس حامل وی به بیمارستان وی را احیا کردند، اما در نهایت وی جان خود را از دست داد. داود رفعتی ناظر بازی به همراه مسئولان برگزاری مسابقه تا اطلاع ثانوی و موعد تکمیل فرایند رسیدگی و بررسی  قصور احتمالی از فعالیت محروم خواهند بود.

فیلم نصرالله گرگزن هوادار مسن سپاهان که با محرومیت ۱۰ ساله کمیته انضباطی از حضور در ورزشگاه‌ها محروم شده بود در بازی با ملوان رسانه‌ای شد تا حاشیه جدید برای باشگاه اصفهانی ایجاد شود.  براین اساس مهدی آذربایجانی، مدیرعامل باشگاه سپاهان به کمیته انضباطی احضار شد.  همچنین بر اساس دستور موقت، دیدار‌های خانگی تیم سپاهان تا اطلاع ثانوی بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.

شمس آذر قزوین - استقلال خوزستان 

این دیدار در حالی با تساوی ۲ بر ۲ پایان یافت که سیستم کمک داور ویدئویی VAR عامل مستقیمی بر آن شد تا این بازی در مجموع دو نیمه نزدیک به ۳۰ دقیقه وقت اضافه داشته باشد. تیم داوری بازی روی ۳ صحنه مشکوک به آفساید بازی، کارت زرد صادق آلبوصبیح و چند اتفاق دیگر وقت زیادی را صرف بررسی کردند و جالب اینکه یکی از گل‌های استقلال خوزستان آفساید اعلام شد در شرایطی که برخی معتقدند تیم داوری با وجود VAR اشتباه کرده و آبی‌های خوزستان متضرر شده‌اند. 

تراکتور - ذوب‌آهن

تراکتور نخستین شکست فصل را خیلی زود و در هفته چهارم متحمل شد. این شکست خانگی در حضور انبوه هواداران سرخپوش تبریز رقم خورد. پیش از شروع بازی این تصور وجود داشت که برنده بازی شاگردان اسکوچیچ هستند، اما ذوب‌آهن که سه تساوی متوالی را تجربه کرده بود در ورزشگاه سهند برنده شد تا در کنار سپاهان و پرسپولیس سه تیم بدون شکست فصل باشند. پی از آغاز دیدار نام پرسپولیس به جای اسم ذوب‌آهن در اسکوربورد ورزشگاه یادگار امام درج شده بود و پس از دقایقی اصلاح شد. ضمن اینکه «وفاق ملی» شعار پزشکیان رئیس جمهور کشورمان روی پیراهن تراکتور حک شده بود.

چادرملو اردکان - نساجی مازندران 

چادرملو اولین پیروزی این فصل را برابر نساجی جشن گرفت. نماینده استان یزد پس از دو دهه بار دیگر این استان را میزبان لیگ برتر کرد و برای نخستین بار بانوان هوادار یزدی در ورزشگاه حضور پیدا کردند تا چادرملو به اولین پیروزی خود در لیگ برتر دست یابد. محرومیت ۱۰ درصدی چادرملو برای این بازی رعایت نشده بود و همچنین جایگاه هواداران مهمان هم از سوی یزدی‌ها اشغال شده بود. تأکید محسن قهرمانی ناظر بازی باعث شد تا محرومیت اعمال و تماشاگران یزدی هم جایگاه هواداران نساجی را ترک کنند. این دو اتفاق منجر به آن شد تا بازی با ۲۰ دقیقه تأخیر آغاز شود. اخراج سیامک نعمتی که هفته پیش اختلاف او با محمد عباس زاده منجر به خروج کاپیتان تیم از لیست و در اختیار گرفتن باشگاه شده بود از نکات مهم در مورد تیم نساجی بود که با یک امتیاز در قعر جدول قرار دارد. در پایان بازی ساکت الهامی شفاهی استعفا داد و رضا حدادیان مالک نساجی حمیدرضا بایندریان مدیرعامل باشگاه را برکنار کرد تا علی خطیر مدیرعامل سابق استقلال را جایگزین وی کند.

آلومینیوم اراک - هوادار 

دو تیم در شرایطی به تساوی بدون گل رسیدند که دیدار به خاطر تأخیر دوربین‌های صدا و سیما به ورزشگاه امام خمینی با ۳۰ دقیقه دیرتر شروع شد. باشگاه آلومینیوم از سید مهدی رحمتی سرمربی تیم هوادار که سابقه هدایت تیم فوتبال این باشگاه را داشت تقدیر کرد و هواداران هم او را تشویق کردند. نقص پرونده رضا جبیره باعث شد تا او نتواند در لیست آلومینیوم جایی داشته باشد. طالب ریکانی که پس از سقوط صنعت نفت به لیگ دسته یک از برزیلی‌های ایران جدا شده بود برای حضور در ترکیب تیم به پیراهن شماره ۱۴ نیاز داشت و به خاطر آنکه تدارکات فراموش کرده بود این پیراهن را همراه خود بیاورد با ماژیک عدد ۱ به کنار ۴ اضافه شد تا او بتواند به جای ابوالفضل قنبری به زمین برود.

فولاد خوزستان - خیبر خرم آباد

فولاد در یک بازی خانگی دیگر به تساوی رضایت داد تا همچنان در فولاد آرنا برنده نباشد. شاگردان یحیی گل‌محمدی زودتر به گل رسیدند، اما در حفظ آن ناکام ماندند. فقدان VAR در این بازی مسئله‌ساز شد. دقیقه دوم مسابقه خیبر خرم آباد ضربه‌ای زد که به زیر طاق دروازه فولاد خورد، اما نبود VAR مانع از آن شد تا تیم داوری بتواند صحنه را بازبینی کند. ضمن اینکه گل تساوی خیبر هم در حالی زده شد که دو مدافع میانی این تیم روی زمین افتاده بودند. رضا مهاجری سرمربی خیبر هم در انتهای بازی گفت که تیمش وقت کشی نکرده و پای دروازه‌بان تیم سوخته بود.  

انتهای پیام/

ارسال نظر