صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۴ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۳

انتخاب رشته بیش از ۶۵۰ هزار نفر در کنکور ۱۴۰۳

«علیرضا کریمیان» مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور آخرین آمار انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و رشته های بدون آزمون و با سوابق تحصیلی را اعلام کرد.
کد خبر : 931661

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کریمیان مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور اعلام کرد با پایان مهلت انتخاب رشته در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، بیش از ۶۵۰ هزار نفر فرم انتخاب رشته خود را در رشته‌های با آزمون تکمیل کردند.

وی افزود: با توجه به اینکه ثبت نام و انتخاب رشته‌های بدون آزمون هم همزمان با انتخاب رشته آزمون سراسری صورت گرفت، در نهایت بیش از ۸۵ هزار نفر رشته‌های بدون آزمون را انتخاب کردند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور تاکید کرد: با توجه به امکان انتخاب چهار رشته دانشگاه آزاد اسلامی در انتخاب رشته کنکور سراسری، آمار انتخاب رشته بدون تفکیک ارائه شده است.

کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در دو نوبت اردیبهشت ماه و تیرماه سال ۱۴۰۳ با حضور یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۶۰۱ نفر برگزار شد. نتیجه اولیه آزمون به همراه کارنامه ملاک انتخاب رشته جمعه ۹ شهریورماه منتشر شد و یک میلیون و ۳۰ هزار و ۵۱۵ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

پیش بینی می‌شود نتایج نهایی پس از پایان مراحل انتخاب رشته و برگزاری سایر فرآیند‌های رشته‌های نیمه متمرکز در مهرماه ۱۴۰۳ اعلام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر