صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۵۴ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
سرپرست دبیری فدراسیون تنیس در گفت وگو با آنا؛

بهره بردار مجموعه انقلاب اجازه نصب تجهیزات نور را به ما نداد/ تولید تجهیزات تنیس در ایران توجیه اقتصادی ندارد

سرپرست دبیری فدراسیون تنیس گفت: از سال گذشته پیش بینی کرده بودیم مشکلات نور را و تجهیزات لازم را آماده کردیم اما اجازه نصب ندادند.
کد خبر : 931601

شاهرخ کشاورز در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا در خصوص میزبانی کشورمان از تور جهانی تنیس اظهار کرد: این رقابت ها جزو معدود رقابت هایی است که به میزبانی ایران درحال برگزاری است. در این تور کشورهای زیادی از جمله کشور های اروپاییی شرکت کردند. حضور تنیسور های ایرانی در این رقابت ها می تواند کمک زیادی به تنیس کشورمان کند. این تور در ورزشگاه آزادی که 6 زمین تنیس استاندارد را دارا است در حال برگزاری است. رقابت های دارای مراحل پیش مقدماتی، مقدماتی و اصلی است که در حال حاضر به پایان آن نزدیک می شویم و یک هفته به اتمام این رقابت ها مانده است.

وی درباره فینال تور جهانی تنیس که به دلیل نبود نورکافی به امروز موکول شد گفت: مسابقات در روز باید برگزار شود و وقتی هوا تاریک می شود قانون می گوید اگر هردو بازیکن بر روی نور توافق کنند بازی ادامه می یابد اما اگر یکی از تنیسورها مخالف باشد بازی باید کنسل شود. در فینال این دوره نیز این اتفاق رخ داد و یکی از تنیسور ها گفت که نمی تواند در این نور به مسابقه ادامه دهد. از سال پیش از مجموعه انقلاب خواسته بودیم که نور زمین اصلی را درست کنند. به دلیل پیش بینی که داشتیم خودمان تمامی تجهیزات را آماده کردیم اما مجموعه اجازه نصب نداد. این مجموعه دست بهره بردار است و از ما خواست که از شرکت توسعه نامه درخواست را بیاوریم. تمامی کار ها را انجام دادیم و حتی خودمان هزینه کردیم و تجهیزات در حال حاضر در کنار زمین گذاشته ایم اما نمی توانیم نصب کنیم. نصب این تجهیزات پیچیده نیست و چند تا چاله نیاز داشت. نمی دانیم مقصر را که بدانیم. 45 روز فدراسیون تمام تلاش خود را کرد. این ورزشگاه جزو بهترین های دنیا است و باید این مشکل را برطرف می کردیم.

سرپرست دبیری فدراسیون تنیس درخصوص تجهیزات تصریح کرد: تجهیزات ما همگی خارجی است. یک شرکت می خواست بر روی تجهیزات این رشته در ایران کار کند که به مدت کمی نیز کار کرد اما دید که توجیه اقتصادی ندارد و دیگر راغب نبودند ادامه دهند. این رشته به دلیل اینکه ورزش انفرادی است معمولا افراد با توجه به نیاز و  ارزیابی خود تجهیزات را فراهم می کنند. برای ملی پوشان نیز فدراسیون موظف است تجهیزات استاندارد و مناسبی تهیه کند. حتی اگر در داخل تجهیزات ما تولید می شد، فدراسیون مجبور بود از وسایل خارجی استفاده کند؛ چراکه معمولا تجهیزات ورزشی داخلی ما به سطح استاندارد و خوبی نمی رسد.

کشاورز در پاسخ به این سوال که انتقاد های برخی از پیشکسوتان تنیس مبنی بر انتصاب تکراری برخی افراد در فدراسیون را چگونه می بیند گفت: انتقاد ها همیشه و به همه تیم های ورزشی وجود دارد. مهم مجموعه عملکرد فدراسیون است. ما همیشه انتقاد ها را شنیده ایم و سعی کرده ایم آنها را اصلاح کنیم. برخی اصلاح شده و برخی دیگر نیز در دستور کار قرار دارد. یک سری موارد وجود دارد که تنها در اختیار رئیس فدراسیون است و خود او می تواند انجام دهد که انتخاب افراد در فدراسیون نیز از آن دست موارد است. نمی توان خیلی در این موارد ریز شد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر