صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۲ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۳

وزیر علوم به دیدار حقوقدان برجسته کشور رفت

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دیدار «حسین صفایی» دانشمند برجسته و حقوقدان بنام کشور رفت و از مقام علمی این استاد برجسته دانشگاه تهران تجلیل کرد.
کد خبر : 931585

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین سیمایی با همراهی سیداحمدرضا خضری مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی، سعید حبیبا معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان، به دیدار پروفسور «حسین صفائی» نویسنده، مترجم، حقوقدان و استاد برجسته و چهره علمی کشور رفت و در مقام شاگردی، از مقام شامخ و بلندپایه استاد خود تجلیل کرد.

حسین صفایی در این دیدار، با ابراز خرسندی از دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آقای دکتر سیمایی جامع معقول و منقول است و در این دوران، جامعیت کمیاب است که باید قدرشان را دانست.

وی خطاب به وزیر علوم گفت: انتظار جامعه علمی از وزیر علوم بالاست و من امید دارم با انتصاب‌های خوبی که جنابعالی در مدیریت‌ها داشته و خواهید داشت تحول مطلوبی در آموزش عالی رقم بخورد.

وی افزود: شاید رسیدن به نقطه ایده‌آل امکانپذیر نباشد، اما قطعاً به بخش بزرگی از انتظارات جامعه علمی و دانشگاهی پاسخ خواهید داد.

این حقوقدان برجسته، تأکید کرد: استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها قشر اثرگذار جامعه هستند که باید به آنان اعتماد کرد تا نقش متعالی خود را در هدایت و راهبری جامعه دانشگاهی به ویژه جوانان ایفا کنند.

سیمایی نیز در این دیدار با تکریم از مقام علمی این استاد برجسته گفت: احساس مسئولیت دکتر صفایی همواره قابل ستایش بوده و هست و افتخار میکنم که پای درس یکی از مفاخر علمی و دانشگاهی کشور نشسته‌ام.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخشی از متن سپاس‌نامه‌ای که برای تجلیل از دکتر صفایی به وی اهدا کرد، آورده است؛ انسان بقای خویش را مدیون کاشفان علم است که عمر خویش را در کنج کتابخانه‌ها و گوشه گمنامی‌ها ورق زدند و سخاوتمندانه همه ثروت و سرمایه خویش را گنجینه‌وار به امروز و فردا بخشیدند تا همچون نوشدارو در هفت‌خان‌های جهل، عصا و مرهم و علاج و عزت انسان شود.

وزارت علوم تحقیقات و فناوری خلعت خدمت به فرهیختگان و فرخندگان دانش را بر دوش دارد و بدین وظیفه شکرگزار است که می‌تواند در آیینه اعاظم علم، به تربیت نسل‌های نوین علم و دانشمندان دوباره بیندیشد.

وی در پایان تأکید کرده که حسین صفایی نام نمایان و یگانه دوران است که به روشنی می‌تواند برهان دانشمندان و فخر فرهیختگان این روزگار باشد که شرح شایستگی‌هایش مجمل است. خرسندم که می‌توانم در دیدار با آن مجاهد مرد علمی و دانشی مرد مشهور، قدردان وجود و ستایشگر رنج‌ها و ریاضت‌هایش باشم.

حسین صفایی همچنین حقوقدان، نویسنده، مترجم و استاد بازنشسته دانشگاه تهران و عضو پیوسته فرهنگستان علوم است. وی سابقه ریاست دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران را نیز در کارنامه دارد و هم‌اکنون سردبیر فصلنامه علمی تخصصی دانشنامه‌های حقوقی نیز است.

صفایی یکی از برگزیدگان سومین دوره جایزه علمی علامه طباطبایی بنیاد ملی نخبگان در سال ۱۳۹۲ است. همچنین در سال ۱۴۰۲ در کنار ۱۱ چهره برجسته علمی کشور، موفق به دریافت نخستین «نشان عالی دانش» شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر