صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۰ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
دانش‌آموخته دانشگاه آزاد برای سومین سال در سوئیس طلایی شد

امدادرسانی خارج از جوّ در کوتاه‌ترین زمان با اختراع موتور «هیدروجت یونی»

دانش‌آموخته دانشگاه آزاد با اختراع موتور «هیدروجت یونی امدادرسان»، امدادرسانی در خارج از جوّ زمین و داخل آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان‌پذیر کرد.
کد خبر : 931578

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود عرب‌عامری مخترع شاهرودی و دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود برای سومین سال پیاپی در مسابقات اختراعات سوئیس شایسته دریافت مدال طلا در طراحی پیشران‌های سوپر سانیک تشخیص داده شد.

عرب‌عامری با اختراع موتور «هیدروجت یونی امدادرسان»، امدادرسانی در خارج از جوّ زمین و داخل آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان‌پذیر کرد.

{$sepehr_key_1926}

این مخترع شاهرودی و دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی درباره اختراع خود به خبرنگار آنا اینگونه توضیح داد: موتور «هیدروجت یونی امدادرسان» که انرژی خود را از هیدروژن ذخیره‌شده در مخازن تأمین می‌کند برای پرتاب و پرواز در سطح زمین با استفاده از ترکیب کردن اکسیژن هوا و هیدروژن سبب ایجاد نیروی تراست گشته و تا محل سانحه دیده پرواز می‌کند و سپس با فرودی آرام علاوه بر تأمین انرژی، امکان تأمین آب شرب را خواهد داشت.

عرب‌عامری اضافه کرد: موتور «هیدروجت یونی امدادرسان» برای خروج از جوّ پیشران از حالت سوختی به حالت رانشگر یونی تغییر کرده و امکان هدایت و تغییر جهت را در موتوری با راندمان ۹۰ درصد تا رسیدن به مقصد که ممکن است ایستگاه فضایی یا سیاره‌ای دیگر باشد، تأمین می‌کند.

به گزارش آنا؛ مسابقات IFIA ممبر همه‌ساله به‌صورت غیرحضوری در کشور سوئیس برای اعضا به‌صورت رایگان برگزار می‌شود و فرصت مناسبی برای مخترعان و مبتکران به منظور ارائه ایده‌هاست.

این دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی کسب سه مدال طلا در مسابقات ایفیا ممبر، یک مدال طلا و دو جایزه ویژه در مسابقات اینتراگ لهستان، یک مدال نقره در مسابقات ژنو سوئیس، مدال نقره نورنبرگ آلمان و مدال نقره در مسابقات سیلیکون ولی آمریکا را در رزومه خود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر