صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۴ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
مدیرعامل سازمان انتقال خون:

دستاوردهای انتقال خون در کشور، مرهون مردمی بودن آن است

مديرعامل سازمان انتقال خون با اشاره دستاوردهای این سازمان در پنج دهه گذشته، گفت: آنچه موجب شده تا سازمان انتقال خون ایران جایگاه نخست منطقه‌ای را داشته باشد، مرهون مردمی بودن آن است.
کد خبر : 931574

به گزارش خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصطفی جمالی در آیین گرامیداشت پنجاهمین سال تأسیس سازمان انتقال خون که صبح امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد بابیان در این همایش انجمن‌های فعال در عرصه انتقال خون همچون انجمن تالاسمی، هموفیلی و اوتیسم، رئیس جمعیت هلال‌احمر و خیرین واحد انتقال خون حضور دارند، گفت: این مراسم برای گرامیداشت افرادی است که جان هزاران نفر را نجات داده‌اند.

مديرعامل سازمان انتقال خون بابیان اینکه دستاوردهای انتقال خون در کشور به دلیل مردمی شدن این سازمان است، افزود: می‌توانیم در پنجاهمین سالگرد سازمان انتقال خون باافتخار اعلام کنیم قبل از سال ۱۴۰۴ کشور برتر منطقه در حوزه انتقال خون هستیم و این در حالی است که با توجه به چشم‌انداز کشور باید تا پایان سال بعد تمام کشور در همه عرصه‌ها به این افتخار دست پیدا کنند.

جمالی تأکید کرد: کارکنان و پزشکان سازمان انتقال خون سربازان گمنام سلامت هستند و با تمام توان در حال ارائه خدمت هستند.

وی بابیان اینکه ذخیره خون از ۴ روز به ۸ روز رسیده است و توانستیم ۱۰۰ درصد نیازهای بیمارستانی را تأمین کنیم، افزود: غربالگری آنتی‌بادی بادی در ۲ سال گذشته برای اولین بار در کشور راه‌اندازی و مورداستفاده قرارگرفته است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون برقراری عدالت در ارائه خدمات را از دیگر دستاوردهای این سازمان برشمرد و گفت: فناوری‌هایی که در تهران استفاده می‌شود در دورترین نقاط کشور نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی از راه‌اندازی مرکز ذخیره خون در شهر پرند خرداد و گفت: این مرکز قرار است جایگزین مرکز ذخیره خون تهران شود.

 مدیرعامل رئیس سازمان انتقال خون تأکید کرد: ما از سالیان گذشته توانستیم تائید کیفیت خون‌های اهدایی را از روش دستی به روش‌های نوین تغییر دهیم، همچنین تا آخر این ماه از روش آزمایش نت در همه کشور استفاده خواهیم کرد.

جمالی گفت: نرم‌افزار پیشرفته‌ای در شهر زنجان در حال راه‌اندازی است که فقط کشورهای بزرگ دنیا از این دستاورد استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: با تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان بسیج مستضعفین داشتیم سعی داریم نقص کم بودن آمار اهدای بانوان را جبران کنیم و از این ظرفیت استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون عنوان کرد: ما باید تولید علم کنیم چراکه در این سازمان توان تولید علم راداریم و باید دست از تقلید برداریم تا همچون سال‌های گذشته کشورهای دیگر از کشور ما یاد بگیرند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر