صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۶ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۳

حمایت بانک جهانی پول از توسعه بریکس

جولی کوزاک، سخنگوی صندوق بین‌المللی پول گفت: گسترش بریکس بایستی مورد حمایت قرار گیرد؛ همچنین عضویت ترکیه در این گروه می تواند برای پیشرفت آن در سطح جهانی مفید باشد.
کد خبر : 931549

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم وفناوری آنا، راشاتودی روز جمعه در گزارشی نوشت: جولی کوزاک، سخنگوی صندوق بین‌المللی پول گفت: گسترش بریکس بایستی مورد حمایت قرار گیرد؛ همچنین عضویت ترکیه در این گروه می‌تواند برای پیشرفت آن در سطح جهانی مفید باشد.  

شایان ذکر است، بریکس در سال ۲۰۰۹ به وسیله چین، روسیه و برزیل تاسیس شد و با عضویت آفریقای جنوبی، مصر، ایران، امارات متحده عربی و اتیوپی گسترش یافت؛ ترکیه نیز به عنوان آخرین کشور اوایل سپتامبر سال جاری میلادی برای عضویت در بریکس،   درخواست داد.  

کاهش هزینه‌های سرمایه گذاری در کشور‌های بریکس

روز جمعه نیز ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: کوزاک در پاسخ به این سوال که آیا صندوق بین‌المللی پول خطری در عضویت ترکیه در پیمان بریکس می‌بیند؛ پاسخ داد: به نظر ما تعمیق و گسترش همکاری‌های بین المللی اتفاقی مثبت است و باید مورد حمایت قرار گیرد؛ به خصوص اگر این اتفاق در جهت افزایش تمرکز و کاهش هزینه‌های سرمایه گذاری در کشور‌های همکار ما باشد. پیوستن به برجام و چنین طرح‌هایی تصمیم ملی هر کشور و به این تصمیم احترام گذاشته خواهد شد.

{$sepehr_key_1921}


آنکارا پیش از این بر حق خود برای برقراری روابط با هر کشور یا سازمان بین‌المللی که انتخاب می‌کند، تاکید کرده و اعلام کرده است که تعامل با بریکس یا سازمان همکاری شانگهای (SCO) با سایر تعهدات آن از جمله ناتو تداخلی ندارد.

همچنین رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پیشتر گفته بود: ما همه این ساختار‌ها و اتحاد‌ها را دارای کارکرد‌های متمایز می‌دانیم. آنکارا به دنبال این است که برای همه سازمان‌هایی که بخشی از آن است، "شریک قابل اعتماد" باشد و ما بریکس را جایگزینی برای هیچ ساختار دیگری نمی‌دانیم.

{$sepehr_key_1922}

اردوغان تاکید کرد: ما به عنوان یک عضو ناتو، تعامل با کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، بریکس، اتحادیه اروپا یا سازمان کشور‌های ترک را مشکلی نمی‌بینیم. ما معتقدیم این روابط به صلح جهانی کمک می‌کند.»

انتهای پیام/

برچسب ها: بریکس اقتصاد
ارسال نظر