صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۰ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۳

رئیس جدید کنفرانس امنیتی مونیخ معرفی شد

بر اساس گزارش پولیتیکو، دبیرکل ناتو در فوریه سال آینده میلادی (۲۰۲۵) به عنوان رئیس جدید کنفرانس امنیتی مونیخ جایگزین کریستوف هوسگن رئیس کنونی این کنفرانس خواهد شد که از ۲ سال پیش تاکنون کنفرانس امنیتی مونیخ را اداره کرده است.
کد خبر : 931486

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا؛  کنفرانس سالانه امنیتی مونیخ که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نشست برای رایزنی درباره بحران‌های سیاسی و نظامی جهان و چاره‌جویی برای آنها است، نزدیک به ۵ دهه است که در مونیخ برگزار می‌شود و هر چند هیچ‌وقت یک نتیجه آنی از این کنفرانس‌های سالانه انتظار نرفته و نمی‌رود ولی به جهت ملاقات‌ها و رایزنی‌هایی که در طول کنفرانس و در حاشیه آن بین‌ سران و دیپلمات‌های ارشد کشورهای مختلف صورت می‌گیرد تاثیرات خود را در سطح جهانی و منطقه‌ای بر جای می‌گذارد.

پولیتیکو در گزارشی نوشت که استولتنبرگ در زمان تشدید نگرانی‌ها در مورد جهت‌گیری جنگ در اوکراین و آینده ناتو پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳)، در سِمت جدید خود مسئول یک نهاد مهم فراآتلانتیک خواهد شد.

بر اساس این گزارش، دبیرکل ناتو در فوریه سال آینده میلادی (۲۰۲۵) به عنوان رئیس جدید کنفرانس امنیتی مونیخ جایگزین کریستوف هوسگن رئیس کنونی این کنفرانس خواهد شد که از ۲ سال پیش تاکنون کنفرانس امنیتی مونیخ را اداره کرده است.

در گزارش پولیتیکو آمده است: کنفرانس امنیتی مونیخ یک مجمع بین‌المللی کلیدی است که مقام‌های ارشد نظامی و سران کشورها را برای بحث در مورد مسائل امنیتی جهانی گرد هم می‌آورد.

گزارش پولیتیکو می‌افزاید: کنفرانس امنیتی مونیخ به یک مجمع بسیار مهم برای بحث درباره رویکرد غرب در حمایت از اوکراین در جنگ علیه روسیه تبدیل شده است.

بر اساس گزارش پولیتیکو، مارک روته نخست‌وزیر سابق هلند نیز از ابتدای اکتبر سال جاری جایگزین استولتنبرگ در سمت دبیرکلی ناتو خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر