صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۰ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
در دیدار با معاون وزیر دفاع عربستان؛

دریادار سیاری: حضور بیگانگان مانع برقراری امنیت و ثبات منطقه است/ آمادگی ایران برای تبادل مسائل آموزشی، پژوهشی و فنی با دنیا

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش در دیدار با معاون وزیر دفاع عربستان گفت: حضور بیگانگان نه تنها مانع برقراری امنیت، بلکه برهم زننده امنیت و ثبات منطقه است.
کد خبر : 931459

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیش از شروع رسمی اجلاس «صلح و امنیت جهانی» در کشور چین، معاون وزیر دفاع کشور عربستان سعودی با امیر دریادار حبیب الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

در این دیدار، دو طرف بر اجرایی شدن سند همکاری امضا شده در چین و ضرورت توسعه همکاری‌های نظامی دوجانبه و نیز ارتقاء همکاری و هماهنگی برای ارتقای امنیت منطقه‌ای تاکید کردند.

امیر دریادار سیاری در این دیدار، حضور بیگانگان در منطقه را نه تنها مانع برقراری امنیت، بلکه برهم زننده امنیت و ثبات منطقه عنوان کرد.

بنابراین گزارش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری روز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ پیش از اعزام به این سفر گفت: اجلاس «صلح و امنیت جهانی»، با شرکت حدود ۵۰۰ نفر از ۹۰ کشور به منظور مقابله با سلطه‌گری و برتری‌طلبی نظام استکبار جهانی و با هدف انتقال این پیام که برخلاف نظام تک‌قطبی مدنظر استکبار جهانی، آینده نظام بین‌الملل و الگوی همکاری‌ کشورهای جهان، مبتنی بر نظام چندقطبی خواهد بود، برگزار می‌شود.

وی افزود: موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس، گسترش صلح و امنیت در میان کشورهای همسایه، منطقه و تمامی جهان است و بر موضوع تأمین امنیت دریانوردی در شمال اقیانوس هند، تنگه هرمز و باب‌المندب، با تمرکز بر انجام همکاری‌های نزدیک میان کشورهای همسایه تأکید خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: در همین راستا موضع رسمی و قاطع نظام جمهوری اسلامی چنین است که برای تأمین امنیت منطقه، هیچ نیازی به کشورهایی که از هزاران کیلومتر آن‌سوتر در منطقه حضور می‌یابند نبوده، نیست و نخواهد بود.

وی گفت: از دیگر موضوعات مورد اشاره، پرداختن به مسئله کشتار بی‌رحمانه غیرنظامیان از سوی رژیم صهیونیستی، درخواست توقف هرچه سریع‌تر این جنایات و نیز تلاش برای دست‌یافتن به آتش‌بسی است که سبب شود مردم مظلوم فلسطین، به خواسته‌ها و اهداف خود دست پیدا کنند.

امیر دریادار سیاری تأکید کرد: در این حوزه نیز موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران آن است که اگر حمایت‌های همه‌جانبه نظام استکبار جهانی از جنایت‌های رژیم صهیونیستی نبود، شاهد بروز چنین فجایعی در منطقه نمی‌بودیم.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران با شرکت در اجلاس «صلح و امنیت جهانی»، آمادگی خود برای تبادل و تعامل با همه کشورهای جهان در حوزه‌های مختلف از جمله موضوعات آموزشی، پژوهشی، فنی، ورزشی و انجام رزمایش‌های مشترک و مرکب، برای برقراری صلح و امنیت پایدار در منطقه و جهان ابراز می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر