صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۰ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۳

نامجومطلق: فوتبال ازبکستان از ایران پایین‌تر است/ صدرنشین به جام جهانی صعود می‌کنیم

بازیکن سابق تیم ملی گفت: توانایی ایران از دیگر تیم‌های گروه A بالاتر است و می‌توانیم به عنوان صدرنشین به جام جهانی صعود کنیم.  
کد خبر : 931410

مجید نامجومطلق در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در دو بازی نخست خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: در بازی اول برابر قزاقستان خوب بازی نکردیم ولی خدا را شکر برنده شدیم و ۳ امتیاز را گرفتیم. بازی‌های اول همیشه شرایط خاص خود را دارند و با توجه به اینکه بازیکنان تیم ملی زمان کمی را در کنار هم تمرین کرده بودند هماهنگی لازم را نداشت. مهم‌تر از اینها شرایط کیفی زمین چمن ورزشگاه فولاد شهر بود. در چنین زمین‌هایی تیم‌های موفق‌تر هستند که کیفیت فنی ضعیف‌تری دارند. دنبال نباختن هستند و بازی تدافعی ارائه می‌کنند. آنها به خواسته خود می‌رسند، چون کار‌های ترکیبی حریف شکل نمی‌گیرد ولی در کل تیم ملی توانست از این مصاف مهم برنده باشد.

نباید تمرکز خود را از دست بدهیم 

وی ادامه داد: مطابق انتظار برابر امارات بازی بهتری ارائه کردیم. کیفیت بسیار خوب چمن ورزشگاه کمک کرد تا تیم ملی به بازی سرعت دهد و کارهای ترکیبی بسیار بهتری را انجام دهد. از لحاظ فنی بسیار مطلوب تر و کامل‌تر بودیم و موقعیت‌های خوبی را خلق کردیم. فرصت‌های زیادی را با بی‌دقتی و ناهماهنگی از دست دادیم. مسئله مهم این بود که فرصت خطرناکی به امارات ندادیم. خیلی با منطق تر کار دفاعی را انجام دادیم و موقعیت مهمی نصیب حریف نشد. روز موفقی در عملکرد دفاعی داشتیم. کیفیت فنی ایران از تیم‌های همگروه بالاتر است و شرایط بهتری داریم و فکر می‌کنم برای صعود به جام جهانی مشکل خاصی نخواهیم داشت. نباید تمرکز خود را از دست بدهیم تا زمانی که صعودمان قطعی شد. 

می‌توانیم به عنوان صدرنشین به جام جهانی صعود کنیم

بازیکن سابق تیم ملی درباره دیدار‌های بعدی تیم ملی برابر ازبکستان و قطر گفت: فوتبال در آسیا رشد خوبی کرده و این رشد ادامه دارد. تیم‌های روند صعودی را طی می‌کنند که قبلاً روی آنها حسابی باز نکرده بودیم. سرآمد تیم‌هایی که در آسیا رشد کرده‌اند تیم ملی ازبکستان است. البته در صورتی که تیم‌های ژاپن، کره جنوبی، ایران، استرالیا و عربستان را نادیده بگیریم. قطعاً بازی با ازبکستان یکی از سخت‌ترین بازی‌های ما در مسیر صعود به جام جهانی است. بدون شک فوتبال ازبکستان از ایران پایین‌تر است. البته ما برای آنکه در آینده از این رقبا جا نمانیم باید مطابق آنها رشد کنیم. متمرکز و هوشیار با چنین حریفی بازی کنیم و با برنامه ظاهر شویم می‌توانیم برنده باشیم. قطر هم قهرمان جام ملت‌هاست و نتایج اخیر این تیم را نباید ملاک قرار داد. مقابل این حریف هم آگاه و حساب شده بازی کنیم. در مجموع توانایی ایران از دیگر تیم‌های گروه A بالاتر است و می‌توانیم به عنوان صدرنشین به جام جهانی صعود کنیم.  

انتهای پیام/

ارسال نظر