صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۰ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳

ارائه دستاوردهای حوزه آزمایش‌های پیش بالینی در حوزه نانو و علوم دارویی

کنفرانس بین المللی کاربرد‌های تصویربرداری در پیش بالینی با هدف ارائه دستاوردهای حوزه آزمایش‌های پیش بالینی در حوزه نانو و علوم دارویی آبان ماه برگزار می شود.
کد خبر : 931364

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، هفتمین کنفرانس بین المللی کاربرد‌های تصویربرداری در پیش بالینی همزمان با روز جهانی فیزیک پزشکی در ۱۷ و ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران با همراهی و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، که در راستای ترویج و آشنایی هر چه بیش‌تر محققین، استادان و دانشجویان با حوزه مطالعات پیش‌بالینی، آبان ماه امسال در هفتمین کنفرانس بین المللی کاربرد‌های تصویربرداری در پیش بالینی میزبان متخصصان، دانشگاهیان و پژوهشگران خواهد بود. این آزمایشگاه، کنفرانس را همراه با پنل تخصصی روز جهانی فیزیک پزشکی برگزار می‌کند.

این مجموعه آزمایشگاهی به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان ضمن فراهم کردن تجهیزات پیشرفته، زمینه نهادینه شدن آزمایش‌های پیش‌بالینی و فرهنگ تحقیقات بنیادین مبتنی بر فیزیک تصویربرداری، را فراهم کرده است و خدمات را به محققین از سراسر کشور ارائه می‌دهد.

تحقیقات پیش بالینی مرحله مهمی از توسعه دارو است که شامل آزمایش ایمنی و اثربخشی یک دارو، درمان یا دستگاه جدید قبل از آزمایش آن در انسان است. مطالعات پیش بالینی با دستگاه‌های تصویربرداری حوزه‌ای میان رشته‌ای و نوین بوده که در حوزه‌های پزشکی، داروسازی، زیست فناوری، پرتوپزشکی و فیزیک پزشکی دارای کاربرد‌ها و اهمیت‌های بسیار است.

از جمله کاربرد‌های تصویربرداری پیش بالینی می‌توان به بررسی حیوانات آزمایشگاهی به صورت زنده و کاهش هزینه، زمان و نمونه‌های مورد مطالعه اشاره کرد.

در این کنفرانس محور‌های نانو و علوم دارویی در پیش بالینی، روش‌های تشخیص و درمان سرطان، دندان و مواد دندانی، مهندسی بافت، مواد و محیط متخلخل، مهندسی و تجهیزات آزمایشگاهی پیش بالینی، مهندسی و تجهیزات تصویربرداری و اخذ سیگنال، پردازش تصویر و سیگنال و هوش مصنوعی، مدل سازی سیستم‌های زیستی و شبیه سازی، اخلاق در پژوهش‌های پیش بالینی، ایمنی شناسی و کاربرد آن در پیش بالینی، دارورسانی هدفمند، ارزیابی سیستم‌های فیزیولوژی، پروتکل‌های تصویربرداری پیش بالینی و مطالعات توزیع زیستی داروسازی مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد.

دانشگاهیان و پژوهشگران می‌توانند مقالات خود را جهت بررسی به منظور انتشار چکیده آن در کتابچه چکیده مقالات پذیرفته شده در سایت (بخش حساب کاربری، ثبت مقاله) آپلود کنند.

در صورت پذیرفته شدن مقاله در هفتمین کنفرانس بین المللی کاربرد‌های تصویربرداری در پیش بالینی، کتابچه چکیده مقالات پذیرفته شده در یک شماره ویژه در ژورنال علمی- پژوهشی FBT که دارای نمایه Scopus است منتشر خواهد شد.

همچنین مقالاتی که چکیده آنها پذیرفته شده است، در صورت تمایل می‌توانند نسخه‌ی Full Text مقاله خود را تنها با یک داوری و رایگان در ژورنال علمی-پژوهشی FBT به چاپ برسانند.

جایزه مقاله برتر ۴ میلیون تومان، جایزه مقاله دوم دو میلیون تومان و جایزه مقاله سوم یک میلیون تومان به همراه ۲۰۰ امتیاز باشگاه پژوهشگران آزمایشگاه پیش بالینی خواهد بود.

در صورت پذیرفته شدن چکیده مقالات پژوهشگران آزمایشگاه پیش بالینی از داده‌های اخذ شده از آزمایشگاه پیش بالینی، ۲۵۰ امتیاز باشگاه پژوهشگران به صورت تخفیف در هزینه پژوهش در نظر گرفته خواهد شد.

آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که خدمات آزمایشگاهی متنوعی را در سلولی و مولکولی، مطالعات حیوانی و دارویی ارائه می‌دهد.

فهرست خدمات آزمایشگاهی، روش آزمون‌ها و تجهیزات این مجموعه آزمایشگاهی و تحقیقاتی در وب‌سایت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر