صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۴ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
با رویداد «نکست»؛

ایده های مبتنی بر فناوری‌های نوظهور شناسایی می شود

هدف جایزه نکست، شناسایی و حمایت از ایده‌های مبتنی بر فناوری‌های نوظهور به‌منظور تحقق “رویای بعدی” پیشروان زیست‌بوم علم و فناوری است.
کد خبر : 931361

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، فن‌آفرینان، پیشروان زیست بوم فناوری هستند که با ایده‌ها و نوآوری‌های خود در جهت به‌کارگیری فناوری‌های نوظهور، نقش کلیدی را در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کشور ایفا می‌کنند. کمک به تعالی و افزایش سرعت رشد این زیست‌بوم می‌تواند از طریق ایجاد انگیزه بیشتر و حمایت از ایده‌های نو این عناصر کلیدی محقق شود. هدف جایزه نکست شناسایی و حمایت از این ایده‌های مبتنی بر فناوری‌های نوظهور به‌منظور تحقق «رویای بعدی» این پیشروان زیست‌بوم است.

مهم‌ترین هدف رویداد نکست گسترش فعالیت‌های تحقیق و توسعه و تمرکز بر فناوری‌های پیشران است که در پیشرفت‌ها و نوآوری‌های امروز در حوزه‌های گوناگون و سیستم‌های مختلف پدیدار می‌شوند. سایر اهداف رویداد تکامل و هم‌گرایی فناوری‌های مجزای پیشین برای حل چالش‌های اقتصادی، اجتماعی، محیطی و نهادی است که به‌عنوان پل ارتباطی برای تبادل کارآمد محصولات و خدمات در قالب زنجیره تأمین است.

از دیگر اهداف این رویداد می‌توان به حمایت از توسعه سبد محصولات شرکت‌های فناور کشور، افزایش شتاب رشد شرکت‌های فناور، تشویق ورود صنایع و شرکت‌های بزرگ و صاحب فناوری به توسعه در جهت فناوری‌های نو‌ظهور و هم‌افزایی، هم‌آفرینی و رقابت فن‌آفرینان کشور اشاره کرد.

فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته، فناوری‌های اپتیک، کوانتوم و میکروالکترونیک، زیست‌فناوری و پزشکی دقیق، تراشه‌های کاشتنی ارتباط مغز و کامپیوتر و میکروالکترونیک، سلامت و مهندسی ژنتیک از محور‌های این جایزه است.

همچنین طرح‌های ارسالی در رویداد نکست، باید ازسطح آمادگی فناوری حداکثر TRL۴، ایده‌های با عمق فناوری بالا، استفاده از فناوری‌های نوظهور و نوآورانه، وجود بازار برای محصول نهایی و مشخصات شرکت‌های مخاطب رویداد، وجود حداقل ۳ محصول با سطح آمادگی فناوری حداقل TRL۸ در سبد محصولات، فروش حداقل ۵ میلیارد تومان در سال منتهی به فراخوان و دارای ساختار سازمانی مدون و حداقل ۵ نفر نیرو در بخش تحقیق و توسعه برخوردار باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر