صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۵ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
در دیدار دانشگاهیان؛

امام جمعه بیرجند: وابستگی به بیگانگان با خودکفایی و پیشرفت‌ها کاهش یافته است

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برخلاف خواست دشمنان و براساس استقلال و آزادی شاهد انواع پیشرفت‌ها، تخصص‌ها و خودکفایی در کشور هستیم، گفت: این پیشرفت‌ها وابستگی ما را به بیگانگان کاهش می‌دهد.
کد خبر : 931349

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمعی از اعضای اتحادیه واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی شرق کشور و رؤسای استانی واحد‌های شرق و جنوب کشور در دانشگاه آزاد اسلامی همراه با علی سروری‌مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌جنویی دیدار کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌جنوبی در این دیدار با اشاره به اینکه برخلاف خواست دشمنان و براساس استقلال و آزادی که دو بال پرواز جمهوری اسلامی هستند، شاهد انواع پیشرفت‌ها، تخصص‌ها و خودکفایی در کشورهستیم، گفت: این پیشرفت‌ها وابستگی ما را به بیگانگان کاهش می‌دهد.

{$sepehr_key_1895}

آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی عنوان کرد: روز‌هایی را به خاطر داریم که امور کشور در قبضه استعمارگران بود و ملت ایران به‌لحاظ علمی و اجرایی در حد منافع استعمار اجازه فعالیت داشت.

وی عنوان کرد: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی و تأکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، امور باید دانش‌بنیان باشد که این سخن یک حرف عمیق و ریشه‌دار است.

علم ابزار اصلی انسان در هر بخش است

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه ابزار اصلی انسان در هر بخشی علم است، ادامه داد: آزادی به معنای درست آن باید تحقق یابد، چراکه آزاد بودن یعنی در حرکت از مبدأ به مقصد هیچ چیز مانع انسان نشود.

امام جمعه بیرجند متذکر شد: بسیاری از مسائلی که تفکر منحرف غربی یا در قالب دشمنی به‌عنوان آزادی مطرح می‌کنند دقیقاً خلاف و مانع آزادی حقیقی انسان است.

عبادی با تأکید براینکه آزادی حقیقی در پرتوی توحید محقق می‌شود، اضافه کرد: انسان وقتی از هوای نفس، اعتیاد و فحشای مدنظر غرب نجات پیدا کرد می‌تواند آزادانه به هدف نهایی خود در آفرینش برسد.

وی با اشاره به اینکه علم و امور وقتی ارزش پیدا می‌کند که به آن جهت خدایی بدهیم، افزود: باید موضع ما حق باشد و مشکلاتی که در جهان وجود دارد، محصول عمل و اندیشه خود انسان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه راه‌های نفسانی هرگز به مقصد نرسیده است، عنوان کرد: هرروز مواجه با افکار و اعمال دیروز و امروزمان هستیم و فردا‌ها هم به محصول همین اندیشه و عمل می‌رسیم.

امام جمعه بیرجند با اشاره به رسوایی غرب و ابراز تأسف برای کسانی که هنوز از این ستمگران حمایت می‌کنند، یادآور شد: امروز برخی کشور‌های اسلامی از دور فقط نگاه می‌کنند که رژیم غاصب صهیونیستی چه بلایی بر سرمردم مظلوم غزه می‌آورد.

عبادی تشریح کرد: عجیب است به وسیله کشور‌های به‌اصطلاح اسلامی مردم مظلوم غزه و فلسطین قتل‌عام می‌شوند و در محاصره قرار گرفتند؛ امیدواریم روزی فرابرسد که بشر نجات پیدا کند و لذت توحید را در عمل ببیند که شما همه در این آزادی و اصلاح بشر سهم دارید.

به گزارش آنا؛ سروری مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مسئولان دبیرخانه تقریب مذاهب دانشگاه، علیرضا عزیزی سرپرست و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمد حاجی‌زاده مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی، مصیب داوری دبیر کارگروه تخصصی تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی و حجت‌الاسلام مجید جابری شورای برنامه‌ریزی علوم دینی اهل سنت شعبه خراسان‌جنوبی با مولوی فاروقی امام جمعه اهل سنت بیرجند و جمعی از علمای برجسته اهل سنت استان خراسان‌جنوبی هم دیدار و گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر