صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۳ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳

برگزاری اولین دوره‌های ویژه محافظت از کودکان توسط دپارتمان آموزش فدراسیون فوتبال

رییس کمیته دپارتمان آموزش فوتبال گفت: با توجه به اهمیت موضوع محافظت از کودکان ، این دوره ها با استقبال خوب مربیان در سطح کشور در حال برگزاری می باشد. 
کد خبر : 931342

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ بهارک کاظم، رییس کمیته آموزش درباره اهم اقدامات دپارتمان آموزش در برگزاری دوره‌های مربیگری، دانش افزایی و همایش‌های آموزش مربیان در سطوح ارشد طی ۶ ماهه اخیر گفت: برگزاری دوره‌های مربیگری فوتبال درجه A آسیا، برگزاری دوره‌های مربیگری فوتسال سطح ۲ و ۳ آسیا، برگزاری دوره‌های دانش افزایی و بازآموزی ویژه مربیان فوتبال و فوتسال و مربیان پایه، برگزاری همایش ویژه مدرسین فوتبال و فوتسال آموزش مربیان را برگزار کردیم. در واقع دوره‌های فوق با حضور مربیان، بازیکنان اسبق تیم ملی علاقمند به دوره مربیگری تشکیل شد.

وی ادامه داد: به دنبال درخواست مربیان فوتبال و فوتسال در برگزاری دوره‌های مربیگری بویژه در سطح ارشد آسیایی، دپارتمان آموزش فدراسیون پس از دریافت تأییدات و مجوز‌های لازم از کنفدراسیون فوتبال و فوتسال آسیا طی ۶ ماه گذشته موفق به برگزاری دوره‌های مربیگری در سطوح ارشد فوتبال و فوتسال از جمله مربیگری فوتبال درجه A آسیا و فوتسال سطح دو سه آسیا شد. در خصوص حوزه فوتبال می‌توان به برگزاری ۳ دوره مربیگری فوتبال درجه A آسیا ویژه اقایان در استان‌های قزوین، خوزستان و تهران اشاره کرد. همانطور که می‌دانید در کلاس تهران که ماه پیش به اتمام رسید مربیان نخبه از بازیکنان پیشکسوت تیم ملی و مربیان لیگ برتر همچون مسعود شجاعی، سید جلال حسینی، اشکان دژاگه، رحمان احمدی، علیرضا نیکبخت واحدی، مهدی هاشمی نسب، حسین ماهینی و .. حضور داشتند.

کاظم در ادامه افزود: هم اکنون نیز دوره مربیگری A اسیا در استان مرکزی شهرستان اراک با مدرسی استاد محصص از دیروز با حضور مربیان فعال شروع و در حال برگزاری است.

رییس کمیته آموزش از برگزاری دوره مربیگری فوتبال درجه A آسیا ویژه مربیان بانوان گفت: بعد از سه سال، با برنامه ریزی دپارتمان، دوره مربیگری فوتبال درجه A آسیا ویژه مربیان خانم در استان مرکزی برگزار و ۲۴ مربی خانم از تیم‌های ملی و بازیکنان پیشکسوت ملی و لیگ برتر طی گذشت ۲۴ روز در مدت ۳ ماه موفق به دریافت مدرک مربیگری فوتبال درجه a آسیا شدند. بر همین اساس طی برنامه ریزی‌های آینده برگزاری دوره‌های مربیگری فوتبال درجه A و B در ۶ ماهه دوم سال در برخی از استان‌های واجد الشرایط در دستور کار است.

وی دامه داد: همچنین در این حوزه می‌توان به برگزاری دوره مربیگری دروازه بانی فوتبال درجه A آسیا (سطح سه آسیا) برای اولین بار در کشور به مدرسی آقای هارون از کشور عمان و با حضور ۲۴ نفر از مربیان نخبه دروازه بانی در کشور و برگزاری ۲ دوره مربیگری دروازه بانی فوتبال درجه B اسیا، پس از چهار سال با تغییرات جدید در سرفصل‌های جدید و مطابق با کنوانسیون مربیگری دروازه بانی آسیا اشاره کرد.

کاظم افزود: با توجه به اهمیت موضوع فوتبال پایه و ارتقاء دانش مربیانی که بعضا در این حوزه فعالیت دارند، تعیین سرفصل های درسی ویژه فوتبال پایه و برگزاری دوره های دانش افزایی مربیان فوتبال پایه و مدارس فوتبال می باشد که تا کنون قریب به 30 دوره آموزشی در استان های سراسر کشور به میزبانی هیئت های فوتبال برگزار شده است. در همین خصوص دوره های دانش افزایی مربیان فوتبال به تفکیک مربیان فوتبال دارای مدرک A و B و مربیان فوتبال دارای مدرک C و D با هدف ارتقاء سطح دانش مربیان در 15 استان کشور برگزار شده است و همچنان نیز در حال برنامه ریزی می باشد.

وی یکی از اقدامات ویژه دپارتمان آموزش برگزاری دوره های ویژه با موضوع محافظت از کودکان برای اولین بار (safe guarding) ویژه مربیان پایه و مربیان شاغل در لیگ های کشوری دانست و ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع محافظت از کودکان ، این دوره ها از استقبال خوب مربیان در سطح کشور برخوردار و در سطح استان های کشور و باشگاههای لیگ برتر و دسته یک در حال برگزاری می باشد. 

از دیگر اقدامات مهم طی سال اخیر تربیت مدرس در حوزه بدنسازی فوتبال، به مدرسی مگنی مور از کشور دانمارک بود که این دوره طی ۵ روز در مرکز ملی فوتبال برگزار شد. رییس دپارتمان آموزش دراین باره گفت: دوره مذکور با حضور مربیان منتخب بدنسازی و تحصیلکرده در رشته فیزیولوژی ورزشی برگزار و در پایان دوره پس از ارزیابی توسط مدرس، ۵ نفر منتخب به عنوان مدرس بدنسازی به بخش آموزش مربیان معرفی شدند. همچنین در حوزه فوتسال نیز اقدامات مهمی صورت گرفته که می‌توان به برگزاری دوره‌های مربیگری فوتسال سطح ۲ و ۳ آسیا، از جمله برگزاری ۶ دوره مربیگری فوتسال سطح ۲ آسیا با متد جدید و سرفصل‌های جدید کنفدراسیون فوتسال آسیا در سطح کشور اشاره نمود.

کاظم در ادامه بیان کرد: دپارتمان آموزش نگاه ویژه‌ای به مربیان خانم فعال در حوزه فوتسال داشته و با برگزاری دوره‌های مربیگری فوتسال بویژه بانوان در سطح کشور تعداد قریب به ۵۰۰ مربی خانم در سال اخیر در دوره‌های مربیگری فوتسال ایران، سطح یک و دو آسیا حضور داشته و موفق به دریافت مدرک مربیگری شده اند. ضمناً این دپارتمان برای اولین بار در سطح آسیا، دوره مربیگری فوتسال سطح سه آسیا ویژه بانوان را با همکاری هیئت فوتبال حوزه شمال غرب در مرکز ملی برنامه ریزی و برگزاری نمود و با تدریس مدرس الیت کنفدراسیون فوتبال آسیا، ۲۲ مربی خانم توانستند مدرک مربیگری فوتسال سطح ۳ آسیا را برای اولین بار در کشور دریافت کنند.

رییس دپارتمان آموزش گفت: همچنین دپارتمان آموزش پس از دریافت مجوز از سوی AFC و کنفدراسیون فوتسال آسیا جهت برگزاری دوره مربیگری فوتسال سطح ۳ آسیا (بالاترین سطح مربیگری فوتسال) در استان اصفهان اقدام کرده که قرار است در آذرماه دوره مذکور با حضور ۲۰ نفر از مربیان مجرب لیگ برتر و لیگ یک برگزار شود. از جمله اقدام اخیر دپارتمان آموزش ، برگزاری دوره دانش افزایی و بازآموزی مربیان فوتسال با مدرسی آقای فرناندو آنتونیو از کشور اسپانیا بود که به میزبانی فدراسیون در شهریور ماه امسال طی دو روز در مرکز ملی فوتبال برگزار گردید و با استقبال بی نظیر مربیان فوتسال از سراسر کشور مواجه شد. در خصوص برگزاری دوره های دانش افزایی در حوزه فوتسال نیز با توجه به درخواست مربیان فوتسال ، تا کنون بیش از 50 دوره دانش افزایی به میزبانی هیأت های فوتبال استانها و  در مرکز استان برگزار شده است.

وی در ادامه از برگزاری همایش های ویژه مدرسین فوتبال و فوتسال با هدف ارتقاء ، بازآموزی و ارائه سرفصل و دستورالعمل های جدیدی که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال جدید ارائه شده  خبر داد و گفت: یکی از اقدامات دپارتمان در 6 ماهه اخیر بوده است که این همایش و گردهمائی بعد از 7 سال منجر به ایجاد همفکری و بازآموزی در میان مدرسین مجرب آموزش مربیان گردید.

کاظم در پایان درباره اقدامات و برنامه ریزی آتی دپارتمان آموزش تا پایان سال 1403  گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و مکاتبات اولیه با کنفدراسیون فوتبال اسیا ، در حال برنامه ریزی جهت برگزاری دوره مربیگری حرفه ای ( PRO LICENSE ) می باشیم که امیدواریم پس از کسب تأییدهای لازم بتوانیم اولین مرحله از دوره مذکور را بتوانیم در آذرماه سالجاری شروع کنیم. برنامه ریزی جهت برگزاری دوره دانش افزایی بزرگ مربیان فوتبال با حضور مدرس مجرب اروپایی که اقدامات اولیه انجام شده است و پس از تأیید نهایی ، اطلاع رسانی لازم برای ثبت نام مربیان گرامی انجام خواهد شد.  برگزاری دوره های بازآموزی ویژه هر دوره مربیگری و مربیانی که از صدور مدرک مربیان آنها بیش از 3 سال گذشته باشد. که گفتنی است با توجه به تهیه سرفصل های ویژه دوره های بازآموزی توسط اساتید نخبه کمیته آموزش ، بعد از تصویب دستورالعمل جدید آموزش در جلسه هیئت رئیسه ، برگزاری دوره های بازآموزی از اقدامات مهم و لازم الاجرا در سطح کشور می باشد که منجر به اهداء لایسنس مربیگری به مربیان دارای مدرک خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر