صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۲ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳

ضرورت پرهیز از هرگونه شتابزدگی در محیط های دانشگاهی

در بیانیه نود و هفتمین نشست سراسری مسئولان سازمان بسیج اساتید کشور که در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد، بر ضرورت همبتسگی و حمایت دانشگاهیان سراسر جهان از مردم مظلوم غزه تاکید شد.
کد خبر : 931334

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در بیانیه نود و هفتمین نشست سراسری مسئولان سازمان بسیج اساتید کشور که در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد، ضمن تاکید بر ضرورت همبستگی و حمایت دانشگاهیان سراسر جهان از مردم مظلوم غزه، آمده است: تا زمانی که تفکر بسیجی و روحیه همدلی و ایثار، انسجام و وفاق در این سرزمین طنین انداز است، بستری جهت سوء استفاده دشمنان ملت ایران جهت ایجاد ناامنی و اختلال در نظم و اداره مردم عزیز کشورمان ایجاد نخواهد شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

 بسمه تعالی

خدای سبحان را شاکریم که به ما توفیق داد تا نود و هفتمین نشست سراسری مسئولان سازمان بسیج اساتید کشور را در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید برگزار و از نطقه نظرات شخصیت‌های کشور و لشکری، کارشناسان و مدیران ارشد نظام آموزشی کشور بویژه جناب آقای دکتر سیمایی صراف وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام و المسلمین دکتر رستمی ریاست محترم نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و... بهره‌مند گردیم.

روساء و جانشینان مراکز استانی، معاونین و مدیران ارشد سازمان بسیج اساتید کشور در این نشست سه روزه پیرامون وظایف سازمانی و رسالت تاریخی خویش در این مقطع تاریخی خاصه نحوه کمک و حمایت از دولت بویژه در زمینه آموزش عالی کشور، تقویت و ارتقاء نظام حکمرانی، هم افزایی و هماهنگی هر چه بیشتر میان تشکل‌های بسیجی دانشگاه ها، تاکید بر شاگردپروری و چگونگی نقش آفرینی بیشتر با عنایت به مسئولیت‌ها و شئونات جدید سازمان بسیج اساتید به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مسئولان سازمان بسیج اساتید سراسر کشور ضمن تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید به همه اساتید گرامی، دانشجویان عزیز و کارمندان محترم دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی کشور و اعلام آمادگی خویش جهت شروع با نشاط و آرام سال تحصیلی جدید، انتظارات و مطالبات خویش را به شرح بیان داشتند: 

۱. توقف فوری جنایات ظالمانه رژیم کودک کش صهیونیستی در غزه و محاکمه عاملان آن، رفع محاصره کامل و ورود کمک‌های بشردوستانه و توقف کامل حمایت‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی غرب را به نیابت از جامعه بشری و قلوب جریحه دار همه انسان‌های آزاده بویژه جامعه دانشگاهی و استادی، نخبگان و فرهیختگان سراسر جهان خواستار و خواهانیم.

۲. همبتسگی و حمایت دانشگاهیان سراسر جهان از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات رژیم کودک کش رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن تا برقراری صلح و امنیت پایدار در منطقه

۳. اجرای مدبرانه و مقتدرانه عملیات وعده صادق دو در انتقام خون شهید القدس دکتر اسماعیل هنیه توسط فرماندهان جبهه مقاومت و سپاه سرافراز اسلام 

۴. حمایت حکیمانه گروه‌ها و نیرو‌های انقلابی از دولت در رفع مسائل و مشکلات کشور تا تحقق منویات مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) 

۵.  تداوم راه سرخ شهیدان بویژه حضرت امام خمینی (ره) و تقویت تفکر و روحیه بسیجی توسط دولتمران کشور در عرصه‌های مختلف تا ظهور دولت یار

۶.  پرهیز از هرگونه شتابزدگی و تصمیم عاجل در محیط‌های دانشگاهی به منظور کاهش حداقلی تنش و تزریق روحیه امید و آرامش به اساتید و دانشجویان توسط مدیران، مسئولان نظام آموزش عالی

 در خاتمه تاکید می‌نماید تا زمانی که تفکر بسیجی و روحیه همدلی و ایثار، انسجام و وفاق در این سرزمین طنین انداز است، بستری جهت سوء استفاده دشمنان ملت ایران جهت ایجاد ناامنی و اختلال در نظم و اداره مردم عزیز کشورمان ایجاد نخواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر